Проучване: Подаръците на пари в брой са обидни

Освен парите в брой, други неудачни подаръци са златната рибка за домашен любимец, посудата за дома, бельото за спалнята и продуктите за банята (източник: MasterCard)

Освен парите в брой други неудачни подаръци са златната рибка за домашен любимец, посудата за дома, бельото за спалнята и продуктите за банята (източник: MasterCard)

Подаряването на пари в брой показва липса на отношение и мисъл. Когато става въпрос за подаръци, европейците са на мнение, че личното внимание има най-голямо значение. Ако искате да покажете, че държите на човека до вас и да избегнете караниците в празничния сезон, вложете малко мисъл в подаръците, които ще купите, съветва MasterCard.

Проучване на компанията за навиците на пазаруване разкрива, че почти 1/3 от европейците определят парите в брой за безсмислен и обиден подарък. Един на всеки 10 дори твърди, че те са потенциален повод за скандал с любимия човек.

Добрите новини са че, живеем на континент с внимателни хора, които отбягват консуматорския подход: разбирайки какво получателят наистина желае (87%) и подхождайки с внимание (86%) са основните фактори, които ни помагат да оценим стойността един подарък. Всъщност, парите в брой са толкова нежелани, че едва 1 от 10 запитани признава, че изобщо би подарил пари в брой.

Когато забравяме да се отнасяме с внимание, се събужда гузната ни съвест: 1 от всеки 4 са съжалявали за подарък, за който не са помислили достатъчно. 45% от нас (почти половината), които споделят, че са получавали безсмислен подарък, са изпитали и разочарование.

Повечето потребители обвиняват любимите си хора, че нямат никаква идея какво да им подарят (45%). Изглежда, че отношението е най-важната инвестиция, която влагаме в един подарък, като почти всички (97%) споделят, че цената на подаръка няма значение, когато е направен от близък човек.

Изследването дава яснота и за това колко по-рано започваме с пазаруването на подаръци за предстоящите празници. Макар че 1/3 от нас (32%) стартират месец по-рано, почти половината (45%) признават, че започват с търсенето на подаръци само седмица и по-малко преди празниците.

Мъжете (34%) по-често отколкото жените (27%) оставят пазаруването за последния момент, като започват най-рано седмица преди празниците. Интересно е, че от тези, които споделят, че са получавали безсмислен подарък (45%), почти един от всеки три (28%) вярва, че то е защото любимите им хора са оставали купуването на подаръци за последната минута.

Освен парите в брой, други подаръци, определени като неудачни от европейците, са златната рибка за домашен любимец (52%), посуда за дома (35%), бельо за спалнята (26%) и продукти за банята (26%).

Подаряването на пари в брой се смята за най-лоша идея от Испания (52%) и Италия (45%), които изненадващо са и двете групи европейци, използващи най-много парите в брой. Гърците (60%) пък са хората, които най-много пазаруват в последната минута, като чакат до последната седмица.

Подаряването на пари в брой може да бъде повод за скандал за повече от 1 на всеки 4 човека в Турция (27%), което е повече от всяка друга европейска нация. Руснаците, повече от всеки друг в Европа, вярват, че отделянето на внимание е най-важно при купуването на подаръци за семейството (34%) и приятелите (31%). Французите са романтици и пазаруват за партньора си с най-много отношение (41%).

Коментар