Бившият президент на автомобилния гигант General Motors (GM) Дан Акерсън е скептичен относно плановете на Apple да влезе на автомобилния пазар. „На мястото на акционерите на Apple нямаше да съм много радостен от това”, заяви мениджърът пред Блумбърг.
Дългосрочните перспективи на пазара за автомобили са доста съмнителни. Бизнесът с коли се характеризира с ниска рентабилност и тежко производство, коментира Акерсън, който бе начело на GM в периода от 2010 до 2014 г.
Докато iPhone се продава с марж около 73%, то същият показател при GM е бил 15% през последното тримесечие на 2014 г., посочва бившият шеф на автомобилния гигант. По неговите думи, компаниите, които не са правили бизнес с коли, не могат да разберат и оценят този пазар.
Акерсън съветва Apple просто да запази партньорството с автомобилните производители на ниво операционна система и мобилни устройства, вместо да се занимава със собствени транспортни средства.
В последните дни една от най-горещите новини в индустрията е именно намерението на Apple да влезе на автомобилния пазар. Различни източници съобщават, че компанията създава миниван с електрически двигател. Твърди се също така, че автомобилът на Apple ще излезе на пазара през 2020 г.
Те и телефони не правеха, пък какво стана. Въпросът е, дали пак ще успеят с маркетинга, че тук исканите пари са доста повече.
Проблемът е че бъдещият автомобил и на Гугъл и на Епъл ще е не само електрически, но най-вече самоуправляем, т.е. наблъскан със софтуер до капака. Ако в един съвременен автомобил софтуер управлява максимум 20% от устройствата/агрегатите, то в бъдещите коли се говори за около 80%.
Малко опростявам нещата, но ако приемем много грубо, че колите през 20-те години на 21-ви век ще представляват акумулатор, електродвигател и четири гуми, то всичко останало ще е операционна система и софтуер който ще управлява всичко това. В допълнение към това и навигационна система, мултимедийна/развлекателна система, комуникационна за близка комуникация (200-300м) м/у колите на пътя…
Очевидно, че GM има от какво да се притесняват за бизнеса си, защото от сега трябва да започнат да наемат софтуерни инжинери и ако искат след 2020 година да ги има на пазара, трябва от чисто автомобилна да се превърнат в полу-софтуерна компания…
Успеха им ще е същия като с Apple Maps… Това не е иновативна компания откакто почина Стийв Джобс…
А, и още нещо. Чини ми се, че вопълът на този дядка Акерсън е не толкова против самите автомобили, а против елекромобилите. Лъсва напълнената му гуша с пари от някой петролен магнат. Но така или иначе петролът е на привършване, май.
И аз като почвах моя бизнес всички от бранша ревнаха, че къде съм тръгнал пък виж ме на….
Но новата ера чука на вратата ние просто трябва да я отворим.
До Йордан – това не е страх, а паника.Това е еволюция. Евуала на ябълките.
Къде си, бе, програмисте? Пише се “с алчността”, не “със алчността”. Научи се първо да пишеш правилно, после раздавай квалификации.
То и преди да почнат да се занимават с телефони, и онзи бизнес е бил тегав.
Човека просто им каза да се разкарат със алчноста си и своите боклуци.
16.11.2006г – Ед Колиган – CEO на Palm:
“Учихме се и се мъчихме години, опитвайки се да разберем как да направим приличен телефон. PC хората няма да го измислят просто ей така. Те няма просто да влязат.”
Преводът не е много читав, затова ето и оригинала:
“We’ve learned and struggled for a few years here figuring out how to make a decent phone. PC guys are not going to just figure this out. They’re not going to just walk in.”
Автомобилните компании май ги хвана страх от Apple, a?