Siemens Vectron е съвместим с българските железници

Електрическият локомотив Siemens Vectron е 6400-киловатов и може да работи както с прав, така и с променлив ток

Електрическият локомотив Siemens Vectron е 6400-киловатов и може да работи както с прав, така и с променлив ток

Електрически локомотив Siemens Vectron премине успешно електромагнитни изпитания за съвместимост с българската железопътна мрежа. Пробите се състояха в района на София, както и по една от главните линии, свързващи Западна и Източна България, съобщиха по-рано тази седмица от немската компания.

Локомотивът, използван  по време на пробите, е 6400-киловатова, мулти-системна версия на Vectron, оборудвана за движение както с прав, така и с променлив ток. За изпитанията бе композиран специален 1600-тонен влак, състоящ се от 13 товарни вагона и втори електрически локомотив на опашка.

Тестове се проведоха и по живописната подбалканска линия, която представлява един от най-тежките маршрути в страната от топографска гледна точка. Част от нея е и най-продължителното изкачване в железопътната мрежа. Тестовият маршрут също така включи и тунелът при Козница, най-дългия в страната, с дължина от почти 6 км.

С оглед на значителния ръст в развитието на интермодалния транспорт между Европа и Азия през последните години, хомологацията на Siemens Vectron в  България бележи важен етап от представянето на локомотива в Европа. Част от водещите европейски товарни оператори въвеждат нови услуги, като например т.нар. „контейнерни совалки”, както и транспорт на полуремаркета между Германия и Турция.

С приключване на сертификацията, българската част от трасето ще завърши железопътния коридор за локомотива от Германия до Турция. Електровозът вече има разрешения за експлоатация в Германия, Австрия, Унгария, Румъния и Турция.

Коментар