Постигане на успех като предприемач отнема много труд и постоянство. Най-успешните предприемачи следват сходни модели и имат сходни основни характеристики.
Страстта, постоянството и позитивната нагласа са характеристиките, които разграничават бизнес предприемачите един от друг.
Култивирането на тези качества изисква вроден набор от умения за старт на предприемачеството.
Ето 10 съвета от изявени бизнес личности (подбрани от платформата за е-търговия Kaymu.bg), които представляват всъщност интелигентна стратегия за всяко ново бизнес начинание.
1. Любов към това, което правите
Страстта е от ключово значение за поддържането на бизнес стратегията ви. Любовта и отдадеността към това, което правите, ще изгради постоянството, така необходимо за успех в бизнеса. Ейбрахам Линкълн се е провалял многократно в живота си, но никога не се е отказвал. Това е ключът
2.Винаги правете малки стъпки
Големите скокове не винаги гарантират успех. Има и успешни истории за хора, които са инвестирали всичко наведнъж и са успели след месеци или години, но тези случаи са рядкост. Управлението на риска е съществен фактор за всяко стартиране на бизнес, а балансът е от жизненоважно значение. Можете да поемате загуби по-лесно, ако сте поели по-малки рискове в началото.
3. Учете се от другите
Успешните предприемачи често са работили за други хора, преди да направят самостоятелни крачки. Да прекараш няколко години в индустрията е добър трамплин и отличен наставник. Винаги трябва да се учим от грешките на предшествениците си и винаги трябва да се стремим към доусъвършенстване на вече изграден модел.
4. Научете се да се промотирате сами
Увереността, в това което правите, може да ви отведе до следващото ниво. Вие сте хората, които пускате на пазара определен продукт или услуга. Вие сте тези, които управлявате имиджа и репутацията. Отделете време да се научите как да се позиционирате не само на пазара, но и в съзнанието на клиента ви, защото те са винаги на фокус.
5. Постоянно предприемайте действия
Предприемачите са хора на движението. Те не могат да си позволят да се анализира всеки детайл. Няма място за отлагане по стартиране. Това е 24/7, забранена за почивка или болнични дни вид работа, която изисква постоянно инерция напред. Направете кратка оценка на всяка крачка. Доверете се на инстинктите си!
6. Направете план
Прочетете за други успешни бизнеси. Почерпете вдъхновение и знания, предоставени от успешни предприемачи като Стив Джобс и личностите от Shark Tank. Един успешен бизнес план не трябва непременно да бъде една цяла книга. Няколко страници смислен текст е достатъчно, за да започнете.
7. Изградете репутация
Репутацията е едно от най-важните пера, които не просто ще изградят клиентската ви мрежа, но ще я задържат лоялна към вас. Начините за постигане на това са много, но несъмнено най-успешният е, ако успеете да накарате хората да говорят за вас. Така ще провокирате у общността експертен опит и доверие към вашия бизнес.
8. Никога не е твърде късно да се започне
Много успешни предприемачи започнаха по-късно в живота. Джоан Роулинг (авторът на Harry Potter ), Джулия Чайлд (готвач) и Сам Уолтън (Wal-Mart) – всички те развиха с изключителна скорост своите успешни марки на по-късен етап от живота си. В никакъв случай не се отказвайте с оправданието, че сте прекалено възрастни за това. Житейският опит, който идва с възрастта, може да придаде уникален облик на вашия бизнес.
9. Подберете си екип
Намирането на набор от умения и нагласи, които да подкрепят културата на марката ви и популяризирането й, са важни за иновациите и репутацията ви. Ако имате възможност да включите хора от други дружества, като им дадете възможност за себеизтъкване и реализиране, това би могло да провокира безплатна верижна реакция, която може да изгради доверие и приходи.
10. Наложете отношение
Отношението на основателя ще даде тон на бизнеса. Успехът до голяма степен зависи и от допускането на грешки и поемането на техните последствия. Управлението изисква и отговорности – това различава повечето бизнес лидери, не всеки от тях е готов да ги поеме.
Тези 10 съвета, разбира се, не са достатъчни, ако самите предприемачи не притежават личностни характеристики на бизнес лидери, които са готови да инвестират всяка свободна минута в своето начинание.