Opel предприе важна стъпка към превръщането си в мобилен доставчик, след като лансира приложението за споделяне на автомобили CarUnity. Автомобилният производител инвестира в интернет-базираната платформа за споделени пътувания flinc.
GM Ventures (GMV), инвестиционното поделение на General Motors, ще осъществи инвестицията, съобщиха от Opel. Партньорството е решаваща стратегическа инвестиция в процеса на развитие на Opel от производител на продукт в доставчик на мрежова мобилност, заяви шефът по маркетинг в компанията Тина Мюлер.
Opel и flinc вече работят успешно заедно. Пилотният проект, който включва платформа за вътрешно фирмено споделяне на пътувания за служителите на Opel в Рюселсхайм, стартира през март. В момента на месец се извършват 9000 споделени курса чрез базираната на мобилни приложения платформа, като тенденцията е те да растат.
През юни партньорите съобщиха за разширяване на сътрудничеството си. От 2016 година flinc ще осигури технологична платформа, за да може пътуванията да се споделят чрез новото приложение CarUnity на Opel.
Opel е първият автомобилен производител, който планира да въведе концепцията за споделяне на автомобили за всички. Потребителите ще могат да споделят автомобили както от Opel, така и с друга марка. CarUnity позволява мобилност при пътуване из цяла Германия.