Тайванският производител на смартфони HTC обяви програма за реструктуриране на бизнеса си, за да постигне растеж и увеличаване на печалбите.
Програмата включва създаване на нова бизнес структура, която ще се концентрира върху смартфоните от най-висок клас, виртуалната реалност и свързаните с тях продукти.
Реструктурирането включва и намаляване на оперативните разходи с 35%, в това число съкращаване на персонала с 15%.
„Насочвайки усилията си към нови продукти, се нуждаем от гъвкава и динамична организация, за да се възползваме от възможностите, които предлагат пазарите на лайфстайл продукти”, заяви Шер Уанг, председател и главен изпълнителен директор на HTC.
По нейните думи, стратегическо реструктуриране ще гарантира, че всяка производствена единица има „точната цел, точните ресурси и точната експертиза за спечелване на нови пазари”.
Миналата седмица HTC обяви загуба в размер на 265 млн. долара за последното тримесечие. Планираните съкращения ще засегнат 2000 служители на компанията.
Влошените финансови показатели на HTC се дължат на слабите продажби на флагмана HTC One M9. Освен това компанията изпитва все по-голям натиск от китайски конкуренти като Lenovo, Xiaomi и Huawei.