Конкуренти подеха заедно кампания за РС-тата

Изискана кампания ще стимулира американците да купуват по-често нови компютри

Изискана рекламна кампания ще стимулира американците да купуват по-често нови компютри

Пазарът на персонални компютри е в дълбока криза. Продажбите намаляват, тъй като много потребители ползват продължително време старите си машини, докато производителите се стремят към по-бързата им замяна.

Спадът подтикна конкуриращи се компании да се обединят в съвместна кампания за насърчаване на продажбите. Инициативата идва от Microsoft, която заедно със свои партньори производители на РС рекламира компютри на база Windows. Сред тях са Dell, HP и Lenovo, а също така и производителят на процесори Intel.

Серия рекламни клипове под наслов PC Does What? ще тръгне по американските телевизии от 19 октомври, но в интернет вече се появиха видеа от компанията. Те демонстрират възможностите на ноутбуците и ултрабуците-трансформъри, като всички персонажи повтарят една и съща фраза, удивлявайки се на какво се способни съвременните РС.

Набляга се на характеристики като дългото време за работа на батерия, сензорния екран, добрата звукова система, високата производителност и др. Кампанията ще продължи шест седмици, вкл. в Черния петък (Black Friday), и ако е успешна, ще бъде удължена.

Анализаторите от IDC очакват спад от 8% на РС пазара през третото тримесечие. Други наблюдатели на пазара са скептични, че подобна кампания може да съживи продажбите, и гледат на нея като на акт на отчаяние.

Коментар