Ангажираността на служителите у нас остава стабилна, сочи проучване на Аон България след работодателите от 8 индустрии, извършено по световно утвърдена методология.
Най-ангажирани са служителите от сектор ИТ, следвани от Фармацевтичния сектор и сектор Производство, показват данните. Повече от половината служители в тези компании говорят положително за своя работодател, искат да продължат да работят при него в дългосрочен план и влагат много повече допълнителни усилия в работата си всеки ден, което допринася за бизнес-успеха.
От всички изследвани служители, средно 61% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа.
От друга страна, ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
Спрямо 2014 година, се увеличава процентът на служителите, които казват, че рядко се тревожат, че могат да загубят работата си. Тази положителна тенденция се допълва и от по-високия процент служители (62%), които твърдят, че могат да си намерят лесно работа, ако трябва сега да си търсят нова възможност на пазара на труда.
Предоставените от работодателите допълнителни придобивки продължават да са ключов фактор при ангажираността на служителите, но основно предизвикателство през следващата година ще бъде комуникацията им към служителите.
Според всеки втори служител, допълнителните придобивки, с които разполага, не отговарят на неговите потребности, както и на семейството му. В допълнение, близо 60% от служителите в България споделят, че пакетът от допълнителни придобивки, който работодателят предоставя, ще бъде ключов при решението да останат в дългосрочен план в компанията или да търсят нови възможности навън.
Не малко са и случаите, при които придобивките се приемат от служителите като даденост, която работодателят е задължен да предостави. Информираността и комуникацията в тези области имат и голям потенциален ефект върху увеличаване нивото на ангажираност.
по безмислено нещо не бях чел 🙂