Apple запази първото място в ежегодната класация на най-скъпите брандове, изготвяна от американското издание Forbes. Като цяло, ИТ компаниите доминират в рейтинга.
Авторите на класацията оценяват бранда на Apple на $154,1 млрд. Гигантът от Купертино е начело в престижния рейтинг от 2010 г. насам, т.е. за шеста поредна година.
„Брандът се оценява така, както го възприемат потребителите. Готовността на клиентите да платят по-висока цена или вероятността да купят именно неговия продукт – това е, което го прави ценен”, коментират специалистите.
Второ място заема брандът на Google с оценка от $82,5 млрд. Поскъпване от близо $17 млрд. придвижва интернет компанията с едно място нагоре, за сметка на Microsoft, която също е повишила стойността на бранда си от $69,3 млрд. до $75,2 млрд.
За Coca-Cola остава четвърто място с $58,5 млрд., а на пето се намества Facebook. Компанията на Марк Зукърбърг заема позиция в Топ 5 с оценка от $52,6 млрд. за бранда си. Така четири от петте най-скъпи брандове се оказват на компании от ИТ сектора.
Forbes оцени най високо 2001година – Worldcom.