Ултратънки лаптопи, хибриди прогресират в Европа

На фона на спад на РС пазара и таблетите като цяло, продажбите на ултратънки ноутбуци и хибриди нарастват

На фона на спад на РС пазара и таблетите като цяло, продажбите на ултратънки ноутбуци и хибриди нарастват

Нараства популярността на ултратънките лаптопи и хибриди в Западна Европа, сочи анализ на IDC за второто тримесечие на годината.

В периода април-юни доставките на подобни устройства са нараснали с 8,6% и 192,3% съответно за ултратънките ноутбуци и хибридите. Всеки пети РС, постъпил на пазара през тримесечието, е бил ултранък, а всеки четвърти таблет – хибрид, т.е. устройстно, което може да се ползва като ноутбук и таблет.

Същевременно, IDC съобщава за спад на компютърния пазар в Западна Европа като цяло. Сумарните доставки на РС и таблети в региона са намалели с 3,4% през тримесечието, спрямо същия период на миналата година, и възлизат на 17,2 млн. броя.

Що се отнася само до РС-тата, доставките им бележат спад с 1,6%. Ултратънките лаптопи укрепват позициите си и делът им вече достига 28,5%, спрямо 27% година по-рано.

Докато в потребителския сегмент търсенето на ултратънки ноутбуци е нараснало с 20,5%, то в корпоративния сектор продължават да доминират традиционните лаптопи. IDC отчита спад от 0,7% в продажбите на ултратънки модели от бизнес клас.

Apple остава водещ играч при ултратънките ноутбуци със своя MacBook Air. Американската компания държи над една трета от продажбите в Западна Европа през второто тримесечие, следвана от HP, която засилва позициите си с ноутбуците Spectre.

Подобна е динамиката и при хибридните таблети, придружени с клавиатура, която може лесно да се присъединява и откача. Доставките на подобни устройства са нараснали с 500 хиляди броя в периода април-юни и възлизат на 1,6 млн. броя.

При таблетите като цяло се наблюдава спад от 6%. Най-популярен бизнес хибрид е Microsoft Surface, докато в потребителския сегмент доминира iPad Pro, сочи още анализът на IDC.

Коментар