Акциите на социалната мрежа Twitter поевтиняха с 10%, след като тази седмица компанията публикува финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2016 г., които се оказаха по-лоши от прогнозираните.
Приходите на микроблогърската услуга са нараснали само с 1% и възлизат на $717,2 млн. за тримесечието, докато анализаторите очакваха постъпления в размер на $740 млн. По-голяма част от приходите – $638 млн. идват от реклама. За сравнение, за същия период година по-ранно Twitter отчете $641 млн. от реклама.
На компанията не помогна и изборът на президент на САЩ, въпреки че през кампанията Twitter се сдоби с нови потребители, които последваха Доналд Тръмп в мрежата. Като цяло за годината, броят на активните потребители на Twitter се е увеличил с 4%.
Аудиторията на Twittеr от две години се задържа на ниво малко над 300 млн. потребители и практически не нараства, отбелязва Файненшъл Таймс. Чистата загуба на компанията за последното тримесечие достигна $167,1 млн., в сравнение $90 млн. година по-рано.
cash cow