Анализатори: CRM пазарът в България е непредвидим

Бизнесът в България изостава от този в другите държави в ЕС28 по отношение на внедряване на CRM, твърди проучване на CBN

Оцеляването и развитието на бизнеса у нас стават все все по-зависими от успешния избор и внедряването на софтуер от типа CRM – управление на взаимоотношенията с клиентите, според проучване на CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.

Стартирал реално през недалечната 2001 година, пазарът на CRM в България продължава да преминава през абсолютно непредвидими траектории. За това говори фактът, че броят на новите проекти през 2016 г. е в пъти по-малък от най-успешните до момента години за бизнеса – 2013 и 2014, сочи анализът на CBN, който обхваща близо 8000 компании от едрия, средния и малкия бизнес в 19 индустрии.

За 16-годишния период на развитие на българския пазар на CRM са стъпили 38 системи, които са били внедрени от 73 интегратора. CRM системи имат компании в 17 от 19-те индустрии в България, но само в пет индустрии има едва над 30 клиента на тези решения, а един-единствен (от всичките 88) индустриален сектор държи 19,5 % от всички CRM инсталации в страната.

Бизнесът в България изостава от този в другите държави в ЕС28 по отношение на внедряване на CRM. През 2015 г. страната пада с цели седем места назад почти до последните в ЕС28 по процент на предприятията, използвали CRM, твърди проучването на CBN, в което се обръща внимание на острото политическо противопоставяне в страната, придружено с геополитическа нестабилност – фактори, които влияят върху развитието на компаниите.

За 16-годишния период на развитие на CRM бизнеса в България вече има ясно оформени пазарни лидери, с достатъчно успешни клиенти и проекти. Първите пет от тях (в произволен ред) – Microsoft, SAP, Salesforce, SugarCRM и DAN Electronic държат пазарен дял в страната от общо 60,6%.

CRM системите дават изключително предимство на компании, за които активната връзка с клиентите, ръстът в продажбите, пазарният дял и намаляването на разходите са жизнено важни, заключава анализът на CBN.

Коментари по темата: „Анализатори: CRM пазарът в България е непредвидим”

добавете коментар...

  1. :о)

    Не само CRM пазара а който и да е БГ пазар е непредвидим.

Коментар