Изследване с помощта на невробиология разкри как производителността на мрежата влияе на емоциите, нивата на стрес на абонатите и отношението им към операторите. В уникалния проект, приключил тази седмица, бяха ангажирани шведската компания Ericsson и операторът Vodafone Германия.
Дори двусекундно закъснение в качването на селфи във Facebook е достатъчно, за да предизвика стрес сред потребителите на смартфони, участващи в изследването. Резултатите показват, че потребителите имат високи очаквания към времето за пренос на съдържание и дори секунда забавяне в качването на видео им действа стресиращо.
Невробиологията помага на изследователите да разберат какво наистина мислят абонатите на мобилна широколентова връзка за слабото представяне на мрежата. Използвано е оборудване за електроенцефалография (ЕЕГ) за наблюдение на мозъчната дейност на 150 абонати – доброволци в проекта, в Дюселдорф, Германия. Оказва се, че дори малки закъснения и нарушения в работата на мрежата водят до повишаване на нивата на напрежение и стрес и имат отрицателно въздействие върху лоялността на абонатите и отношението им към оператора.
Абонатите, взели участие в изследването, са изпълнили 13 конкретни задачи за 10 минути, използвайки смартфон, като междувременно е симулирано влошаване в качеството на услугата. Задачите са включвали популярни действия като например браузване в интернет, стрийминг на видео и качване на селфита. В допълнение към ЕЕГ оборудването са използвани и уреди за следене на погледа и измерване на пулса с цел наблюдение на концентрацията и сърдечния ритъм на абонатите.
„Проучването доказва колко бързо потребителите на смартфони стават недоволни, когато широколентовата мрежа не се представя по най-добрия начин. Забавяне дори с една секунда при сваляне или качване на съдържание има значително отрицателно въздействие върху изживяването на потребителя, така че стрийминг услугите трябва да направят всичко възможно, за да се избегне продължителното буфериране или „замръзване” на съдържание”, коментира резултатите Гуидо Вайсбрих, директор Мрежова производителност във Vodafone Германия.
За да се изследва какъв е ефектът върху лоялността на абонатите на телеком оператора и отношението им към бранда, проучването е допълнено с въпросник, който участниците са попълвали преди и след изпълнението на задачите.
„От съществено значение за операторите е да разберат какво действително мислят хората за услугите, които те предлагат, и как това въздейства на ежедневието им. Сега разполагаме с ценна информация, която може да се използва за оптимизиране и проектиране на мрежи, които максимално да подобряват изживяването при употреба на популярни приложения”, допълни Брадли Мийд, мениджър в бизнес звеното Мрежови услуги на Ericsson.
Стъпвайки на изследването, компанията добави анализ на база неврометрика в своето портфолио за оптимизиране на изживяването при ползването на приложения. Услугата ще бъде достъпна за операторите по целия свят.
Шозофреници.
Това не може да касае хората, които помнят, че не толкова отдавна страница, зареждаща се за 30 секунди, се считаше за приемлива 🙂