BBC влага милиони, за да си върне детската аудитория

BBC планира значително да разшири онлайн предложенията си за най-младата аудитория

Британската медийна компания BBC прави всичко възможно да си върне детската аудитория от онлайн услуги като Netflix и YouTube, става ясно от последните инициативи на компанията.

В продължение на десетилетия BBC предоставя огромно количество ресурси за децата. Но набиращите популярност нови играчи като Netflix, Amazon и Google разшириха значително списъка от предложения към децата и ги привлякоха към своите услуги.

Днес децата могат да ползват съдържание по поискване, вместо да чакат да настъпи часът на любимото предаване или филм. Разбирайки променената ситуация, BBC пусна преди една година детско приложение iPlayer Kids, но то се оказа недостатъчно за справяне с конкуренцията.

По-рано медийният гигант обяви най-голямата в историята си инвестиция в детски услуги, като част от плана на компанията за 2017 г. Нещо повече, освен съществуващия бюджет BBC ще задели допълнителни 34 милиона паунда за разработка на детско съдържание в близките три години.

BBC планира значително да разшири онлайн предложенията си за най-младата аудитория, създавайки нови форми на съдържание. Порталът за деца на BBC ще продължи, както досега, да поддържа най-популярните детски канали във Великобритания – CBeebies и CBBC, във всички жанрове, вкл. драми, комедии, документални филми и новини.

Бюджетът на BBC за подготовка на детски програми ще нарасне от сегашните £110 млн. до £124,4 млн. през финансовата 2019/2020 г. Една четвърт от този бюджет, или £31,4 млн., ще бъде похарчен за създаване на онлайн съдържание.

Коментар