Спечелете клиентите с маркетинг на позволението

„Благодарим Ви, че проявихте интерес към нашите услуги. Ако желаете да получавате редовна информация за предстоящи промоции, можете да се регистрирате за нашия бюлетин ето тук.”
Едва ли има някой, който да не е прочел подобно съобщение вследствие на клик върху някой бутон, за да получи информация за продукт от някой сайт. Това, което може все още да не знаете е, че този начин на промотиране на продукти и услуги се нарича „маркетинг на позволението” или permission/ opt-in marketing.
Маркетингът на позволението е мит и легенда
за тези, които прилагат похватите на директния е-маркетинг. Негов създател е не кой да е, а самият Сет Гоудин, вицепрезидент „Директен маркетинг” в Yahoo. По дефиниция маркетинг на позволението е стратегия, която цели да осигури съгласието на клиента да получава корпоративни или маркетингови послания по електронен път.
Дотук добре. На практика обаче има една малка уловка. Да получиш нечие позволение в съвременния пренаситен и мнителен свят не е най-лесната работа. Голямото предизвикателство е в това да успееш да привлечеш вниманието на потребителя. В наше време това най-често и най-сигурно се постига с помощта на огромен набор от примамки за потребители.
Сред най-популярните са, например, офертите за безплатен абонамент за бюлетини, големи намаления, ваучери за пазаруване с отстъпка, бонус точки (напр. frequent flyer miles програмите за лоялни клиенти, предлагани от почти всички чуждестранни авиокомпании и хотелски вериги), награди от томболи или състезания, ползване на безплатен телефон от типа 0800- или дори само участие в онлайн проучване на общественото мнение. Накратко, всичко, което ще накара потребителят да се почувства избран и много специален.
В момента, в който потребителят доброволно ви предостави времето си, вие поемате по нелекия път на изграждането на вашите дългосрочни взаимоотношения и осъществяването на продажбата.
Ето как Сет Гоудин описва тези процеси: ’’Вместо да рекламирате в интернет с обикновени банери, трябва да се постараете да откриете проблема на клиента и да получите позволение да му изпратите решение чрез имейл… Със средствата на маркетинга на позволението общуването се ограничава само до групата от потребителите-доброволци и така гарантира по-голямо внимание от тяхна страна към маркетинговите послания".
Мнозина му повярваха и спечелиха
Ето само някои от тях: MyPoints е най-успешната в света интернет компания, която е превърнала маркетинга на позволението и програмите за лоялност на клиенти в свой бизнес с повече от шест милиона клиенти. Впечатляващо, нали? В MyPoints рекламират десетки водещи световни производители и търговски вериги като американските гиганти Macy”s, Bllomingdale”s и Toys R Us, а така също и британските Boots, Dixons and Marks & Spencer.
MyPoints работи със замах и дава възможност на своите рекламодатели да възнаграждават буквално и най-малката активност от страна на клиентите, което гарантира успеха на всяка кампания и бизнеса им като цяло.
Сред големите в САЩ, които от дълги години успешно практикуват маркетинга на позволението, са Amazon.com, American Airlines, Verizon Communications и American Express. В Европа сред водещите в тази област са, естествено, Yahoo, както и Apple и Ferrari.
Ако след всичко казано досега, все още не сте убедени, че си струва да добавите името на вашата фирма към списъка по-горе, прочетете кои са най-тежките аргументи на специалистите в бранша в полза на маркетинга на позволението.
Доверие към компанията
Като пълна противоположност на най-масово прилагания и до ден днешен маркетинг на прекъсването (Interruption Marketing), маркетингът на позволението е като оазис за безпощадно затрупания с маркетингови послания съвременен потребител. Той печели доверието на клиента, като го окуражава да се чувства удобно и не цели продажба на всяка цена и то веднага. По-късно това съгласие (“позволение”) се използва, за да се маркетират продуктите и услугите само към този, който проявява интерес. Това при всички случаи повишава ефективността на усилията.
Активна връзка с клиента
Осигурява възможност за създаване и поддържане на активна и задълбочаваща се във времето връзка с клиента, основана на взаимен интерес, доверие и ефективен диалог. Безспорен факт е, че добрият маркетинг е този, който е успял да завладее съзнанието на потребителя и така да увлече след себе си потенциални клиенти и да информира настоящите. Сет Гоудин нарича това явление “да направиш от непознатия приятел, а от приятеля – клиент”.
Проследяване на поведението на абонатите
Предлага съвършени възможности за проследяване на контактите (абонатите), което от своя страна предполага успешно таргетиране на потребителите. Благодарение на тези значителни преимущества, профилът на клиента добива ясните си и реални очертания, а оттам възникват и условията за сегментация и обособяване на целеви групи. Сред останалите предимства на маркетинга на позволението са: доказан висок процент на кликове с мишката, достатъчно бързо приложение и силна степен на измеримост на ефективността.
Източник: newsletter.icygen.com

Коментар