Масовото разпространение на електрически автомобили може да доведе до рязко увеличение на пиковото търсене на електроенергия, предупреждават изследователи от Националния център за управление на енергийните мрежи на Великобритания.
Потреблението на електроенергия би могло да достигне 85 гигавата (GW), в сравнение с 60 GW към момента, ако развитието на електромобилите достигне 90% от продажбите на нови автомобили до 2050 г. и тези превозни средства се зареждат произволно от богати потребители, които нямат опасения относно околната среда, пише GreenTech.bg.
За сравнение, ако темпът на пазара на електромобили върви със същата скорост, но се използват технологиите за интелигентно зареждане, споделени автомобили и зареждане в не-пиковите часове, търсенето на електроенергия може да нарасне само с 6GW до 2050 г., въпреки масовото електрифициране на транспортната система.
Докладът на организацията представя четири перспективи за развитието на националната електропреносна мрежа и бъдещата енергийна система. Този документ се основава на задълбочен анализ на текущото търсене на енергия и прогнозите за бъдещето, както и на промените в потребителското поведение и технологичния напредък.
Четирите сценариия отразяват все по-широкото приемане на нисковъглеродни технологии. Само един от тях не предвижда бързо навлизане на електрически превозни средства. Прогнозите включват още рязко нарастване на броя на термопомпените системи и ръст на възобновяемите енергийни източници, достигайки 40% до 2030 г.
Най-оптимистичният сценарий за околната среда – наречен „Два градуса“ (референция към климатичната цел на Парижкото споразумение) – обещава най-високо ниво на икономически растеж. Според прогнозите, потребителите ще правят съзнателни усилия да живеят по-екологично, а данъците ще бъдат по-високи за потребители и бизнеси, които продължават да избират въглеродно-интензивни опции – например природен газ за отопление. Моделът „Два градуса“ е единственият сценарий, при който Великобритания отговаря на всичките си въглеродни цели.
В най-лошия сценарий, наречен „Стабилна държава“, Великобритания отчита бавен икономически растеж, инвестициите са насочени към намаляване на краткосрочните разходи за енергия, вместо в дългосрочни решения за нисковъглеродни технологии. При този сценарий е налице слаб напредък по отношение на декарбонизацията, тъй като потребителите не са стимулирани да преминат към по-екологосъобразни технологии, а предприятията предпочитат нискорискови, краткосрочни подходи към иновациите.
„Четирите сценария не са прогнози, но се стремят да бъдат катализатор за дебати, вземане на решения и промени“, казва Маркус Стюард, ръководител на енергийните анализи в Националния център за управление на енергийните мрежи. Вариантите „подчертават как разпространението на електрическите превозни средства трябва да върви ръка за ръка с ускоряване на инвестициите в чиста енергия“, допълва Ема Пинчбек, изпълнителен директор на търговската организация RenewableUK.
А така да знаеш че всички истински големи машини работят на ток или по точно имат генератор на бензин захранващ електромотори
Вятърни и слънчеви електроцентрали, без огромен нефтен добив няма как да изградиш! Виждал ли си електрически камиони, а кой ще ги превозва тези вентилатори? Все за относително лекички електрически коли ти говорят, защото като стане въпрос за носене на огромно тегло – тогава наистина става мега страшно скъпо за акумулаторите и никоя транспортна компания не може да си го позволи.
Вместо да инвестират стотици милиарди в нефтен добив ще ги налеят в електроцентрали (вятърни и слънчеви) и няма да има никакви проблеми.
Не “могат” ами “ще” покачат! Въпросът е дали наистина са екологични!!!