Alibaba Cloud се прицели в мястото на Azure

Само САЩ и Китай ще се конкурират на глобалния пазар за облачни услуги, прогнозира шефът на Alibaba Cloud – Симон Ху

Облачната компания Alibaba Cloud, развивана от гиганта в електронната търговия Alibaba Group, иска да стане вторият по големина доставчик на клауд услуги в света в близките 2-3 години, съобщи Digitimes.com.

В момента второто място на този пазар държи Microsoft Azure, а лидер е Amazon Web Services (AWS), по данни на IDC. Китайската Alibaba Cloud е трета, но се прицелва в мястото на Azure, става ясно от изявление на шефа на компанията Симон Ху по време на Computing Conference 2017.

Успехът на облачния пазар зависи повече от опита с услуги в големи мащаби, отколкото от технологията, тъй като именно опитът е ключов за разбиране на нуждите на пазара, казва Ху. От тази гледна точка, Alibaba и Amazon са най-големите оператори на интернет услуги, подчертава китайският мениджър.

Въпреки че САЩ са водещи в клауд разработките, Китай, със своя производствен сектор и най-голямото население в света, въвежда бързо приложения за интернет услуги, което дава добри възможности за развитие на Alibaba Cloud, допълва Ху. Според него, само САЩ и Китай ще се конкурират на глобалния облачен пазар.

Alibaba Cloud получава предимство от глобализацията а на компаниите в Китай и правителствената инициатива One Belt One Road (Един пояс – един път). Благодарение на тези два фактора, не само Alibaba Cloud, но и други китайски компании модернизират индустрията и се развиват технологично на базата на облака, големите данни и изкуствения интелект, заключава Симон Ху.

Една трета от водещите 500 предприятия в Китай вече ползват продуктите и услугите на Alibaba Cloud, които в момента покриват около 40% от различните сектори на индустрията, като се очаква този показател да нарасне до 50% в края на годината, в резултат на прехода на страната към цифровизация и облачни изчисления.

Коментар