Salesforce и Google интегрират G Suite в CRM

Съюзът на Salesforce и Google ще позволи на клиентите да работят по-умно и по-продуктивно

Споразумение между Google и Salesforce предвижда интегриране на пакета от приложения за продуктивност G Suite директно в CRM услугата, стана ясно на конференцията Dreamforce. В рамките на новото споразумение, Google Cloud става основен клауд доставчик на Saleforce, както и ключов партньор в глобалната експанзия на компанията за облачни CRM услуги.

Нещо повече, наред с интеграцията на G Suite в CRM услугата, клиентите на Salesforce ще получат безплатен абонамент за G Suite в продължение на една година. Това означава, че клиенти, които ползват G Suite, ще имат достъп и възможност за споделяне на информация от техните акаунти в Google Calendar, Gmail, Drive, Docs и Hangouts.

В допълнение, клиентите ще могат да извличат данни от CRM платформата „Sales and Marketing Clouds” за анализ в Google Analytics 360. Очаква се също инструментът Google Analytics 360 да бъде интегриран в „Sales and Marketing Clouds” през първите шест месеца на 2018 г.

Съюзът между Google и Salesforce предвижда още интегриране на Quip като „живо приложение” в услугите Google Calendar и Drive. Това ще позволи на потребителите да работят с тези две приложения вътре в самите Quip документи. Функциията ще стане достъпна за лицензираните потребители на Quip също през първата половина на 2018 г.

По думите на Марк Бениоф, CЕO на Salesforce, партньорството с Google ще даде на клиентите най-доброто от двата свята. За компаниите ще стане по-лесно да управляват своите бизнеси в облака, било то приложения за анализ и е-поща, продажби, услуги или маркетинг, дори приложения за продуктивност. Клиентите ще работят по-умно и по-продуктивно, казва още той.

Новият алианс на Google и Salesforce показва, че двете компании нямат намерение да почиват на стари лаври, след като Microsoft атакува директно техните услуги чрез комбинацията от облак Azure и платформа за продуктивност Office 365.

Интеграцията на Salesforce данни в Google Calendar, Drive и Gmail вече е започнала, докато останалите интеграции ще станат факт през следващата година. Нещо повече, обвързването с аналитични данни също е в ход – очаква се да бъде готово догодина и ще се предлага безплатно.

Коментар