Siemens AG ще открие два нови хъба в България, които ще бъдат част от направления „Дигитализирано производство” и „Процесни индустрии и задвижвания”, съобщиха от компанията.
Инженеринговият хъб във Варна ще обслужва автомобилната индустрия, а този в София ще отговаря за обработването на клиентски поръчки за Централна и Източна Европа. Двете нови звена се очаква да започнат работа през пролетта, като в момента тече процес на търсене на кадри.
„Решението на компанията-майка да избере именно България за локация на новите структури отразява имиджа на страната ни като привлекателно място за бизнес и развойна дейност”, сподели Теодор Маринов, ръководител на двете направления в Siemens България.
В инженеринговия хъб във Варна ще се разработват и внедряват системи за производство и автоматизация. Освен проектиране и модернизиране на такива системи съгласно стандартите на производителя, инженерите ще се занимават и с интегриране на място и пускане на софтуера, както и със задвижвания за индустриалните роботи в автомобилните заводи.
„Голяма част от водещите германски производители на автомобили използват системи, базирани на компоненти и контролери на Siemens”, посочи инж. Маринов. „Страната ни разполага с нужните кадри с висока техническа подготовка, за да можем да отговорим на техните изисквания”, допълни той.
За Варна направлението търси инженери в сферата на автоматизацията, които ще преминат през специално обучение. На този етап се предвижда екипът да наброява 12 души, като се очаква впоследствие броят им да бъде увеличен.
Хъбът в София ще отговаря за обработката на клиентски поръчки на направленията от целия регион на Централна и Източна Европа. Целта е да се уеднаквят процесите по изпълнение, проследяване и фактуриране на клиентски поръчки, направени по традиционен начин или през онлайн платформата на Siemens –т.нар. Industry Mall.
В бъдеще всички поръчки ще постъпват централизирано в новия хъб в София, където ще бъдат обработвани и фактурирани, независимо от държавите, от които идват те. За целта се търсят специалисти, които владеят някои от националните езици на страните в Централна и Източна Европа като румънски, сръбски, хърватски и др.
Хоп троп и трала ла … накрая се оказва, че голямата работа била просто нахъбени нови кол центрове със специалисти по обслужване на клиенти по телефон и мейл. 🙂