ЕС завишава изискванията към Facebook, Google и Twitter

Правата на потребителите в ЕС трябва да бъдат уважавани от социиалните медии, настояват от Еврокомисията

Facebook, Google и Twitter само частично са разрешили проблемите със своята отговорност към потребителите и особено с въпроса как потребителите биват информирани относно решаване на ситуации като на съдържание и прекратяване на договори, според европейските органи за защита на потребителите. Това обаче е недостатъчно. Властите, които поискаха промените миналата година, са в правото си да глобят фирмите, ако те не изпълнят препоръките, съобщава Ройтерс.

Еврокомисарят по правосъдие, права на потребителите и равенство Вера Йоурова съобщи, че използването на социалните медии като платформи за реклама означава, че те са подвластни на същите правила както офлайн доставчиците на услуги. „Правата на потребителите в ЕС трябва да бъдат уважавани и ако компаниите не се съобразят с това, те могат да получат санкции, – коментира Йоурова в изявление по темата. – Някои компании вече правят своите платформи по-сигурни за потребителите, но е неприемливо, че този процес все още не е завършен и че той отнема толкова много време.”

В отговор от Facebook коментираха, че вече са направили промени в своите условия за потребителите в рамките на съвместна работа с властите на ЕС – с цел постигане на по-голяма прозрачност. По-нататъшна актуализация на условията е планирана за по-късно тази година. „Ние отдавна имаме действащи инструменти за информиране на хората относно отстраняване на съдържание и възнамеряваме да разширим тези инструменти по-късно през годината“, коментира говорител на Facebook.

Според комисаря, щатското трио се е съгласило да измени някои условия – такива, които ограничават техните задължения, нарушават правото на потребителите да се откажат от онлайн покупка или принуждават европейските клиенти да търсят обезщетения в Калифорния, където са базирани компаниите, вместо в собствената им страна. Компаниите са изявили съгласие също така да променят условията, които ги освобождават от задължението да идентифицират търговско и спонсорирано съдържание.

Щатските компании са обект на строги критики в Европа за начина, по който правят бизнес – от въпроси за поверителността до това колко бързо отстраняват незаконно или заплашително съдържания.

От Комисията заявиха, че националните органи ще наблюдават прилагането на промените, използването на процедурите, предлагани от компаниите за обработка на незаконно съдържание, и ще предприемат действия, включително мерки за принудително изпълнение, когато това е необходимо.

Коментар