Google въвежда адблокер за своя уеб браузър, чиято цел е да предотвратява показването на „досадните” и „натрапчиви” реклами на потребителите.
Още миналата година компанията анонсира намерението си да ограничи рекламите на цяла страница и рекламите с автоматично стартиране на видео, както и някои други. Изборът кои реклами ще бъдат ограничавани ще бъде направен от Коалицията за по-добри реклами – Coalition for Better Ads (CBA), сформирана от компании, сред които Google и Facebook.
Сайтовете ще разполагат с 30 дни, за да премахнат натрапчивите реклами, преди да започне блокирането, съобщава BBC. Според проучване, проведено сред 40 000 американски и европейски уеб потребители, най-дразнещи са рекламите на цяла страница, които закриват съдържанието на уеб страницата, както и мигащите анимирани реклами.
„Chrome автоматично ще блокира рекламите на сайтовете, които не покриват стандартите за по-добри реклами – коментира Крис Бенцел от Google. – Когато заявка за достъп бъде блокирана, Chrome ще показва съобщение на потребителя, че е задействан адблокер, както и опция да се деактивира тази настройка”.
Индустрията като цяло приема тази промяна, заяви Емили Тан, редактор в списание Campaign. „Първоначално бяхме притеснени, че това ще доведе до блокиране на рекламите навсякъде, но сега имаме по-ясна картина какво ще се случи”, допълва тя.
Подкрепям