Dropbox, компанията зад едноименното облачно хранилище, обяви намерението си да излезе на борсата. Документите за IPO вече са подадени в Комисията по ценни книжа и борси на САЩ (SEC), съобщи MarketWatch.
Първичното публично предлагане на Dropbox е планирано за март тази година. В рамките на IPO-то компанията очаква да привлече 500 млн. долара. Първоначално акциите ще струват 0,00001 долара за брой, но тази стойност е формална.
Dropbox ще продова своите акции на борсата Nasdaq с тикер DBX. Компанията все още не е обявила на каква пазарна оценка разчита. По данни на Уол Стрийт Джърнъл и Блумбърг, капитализацията на облачния доставчик е около 10 млрд. долара.
Именно толкова струваше Dropbox при последния рунд на финансиране, който се състоя през 2014 г. Досега облачното хранилище е привлякло общо 1,7 млрд. долара от 26 инвеститора.
Услугата Dropbox е основана през 2007 г. от випускници на Масачузетския технологичен институт (MIT). Тя предлага съхранение на файлове в интернет и осигурява отдалечен достъп до тях.
Преди две години аудиторията на Dropbox превиши 500 млн. потребители. 200 хиляди от тях са корпоративни абонати, които ползват услугата срещу заплащане. В момента платената аудитория на Dropbox наброява 11 млн. души в 180 държави.
От подадените в SEC документи става ясно, че през 2017 г. приходите на Dropbox са били 1,1 млрд. долара, или с 255 млн. долара повече, отколкото през 2016 г. Компанията обаче остава губеща – през миналата година тя е на минус 112 млн. долара, година по-рано загубата възлизаше на 210 млн. долара, а през 2015 г. – 326 млн. долара.
Около половината от приходите на Dropbox идват от клиенти в САЩ. Според анализатори, проблем за Dropbox ще бъде да убеди Уолстрийт, че нейната услуга се различава принципно от конкурентните проекти.
Да пусне крипто dropbcoin .