„Поздравления! Вашата поща е разбита!”. С такива съобщения в недалечното минало хакерите плашеха потребителите на мейл клиенти. Времената обаче се менят и днес пощенските сървъри са снабдени с надеждни системи за защита от разбиване и спам.
Как да се гарантира безопасен обмен на съобщенията и съхранение на ценната информация? Какви средства помагат да се направи този процес автоматизиран и максимално ефективен? Експерти по сигурността дават ценни практически съвети за защита от неоторизирано проникване и съвременни кибератаки.
По-голямо внимание върху безопасността
За киберпрестъпниците на практика всяка имейл поща е ценна, доколкото именно тук могат да бъдат открити документи, а самата поща често се ползва за потвърждение на онлайн регистрация или платежни операции. Очевидно цялата тази информация се нуждае от повишено внимание не само от гледна точка на правилното съхранение и използване, но и с цел изграждане на надеждна система за защита.
Съвременните решения включват софтуери, които проверяват електронните съобщения и документите на пощенските сървъри и сървърите за съвместна работа – входящи, изходящи и съхранявани имейли. В допълнение, антивирусни програми гарантират 100-процентна вероятност за откриване и неутрализация на известни вируси и зловредни кодове.
Намаляване натоварването на корпоративната мрежа
Днес един от най-разпространените видове киберпрестъпления е фишинг атаката чрез разпращане на имейли. А най-опасният откъм разпращане на спам ден, на който се дължат 83% от нежеланите имейли, е вторник. Данните са от изследователския център IBM X-Force Kassel. В много случаи случайно отвореният имейл става истинска заплаха за колапс на корпоративната мрежа и изтичане на важни данни.
Модерните системи за защита позволяват автоматично да се провежда интелигентно филтриране на нежеланата електронна поща, което намалява интензивността на входящия трафик минимум с 50 на сто. А ефективността на спам филтъра на съвременните системи достига 99%.
Увеличаване на производителността
За да се гарантира, че антивирусните и антиспам системите работят стабилно, обемът на потребяваните ресурси трябва да бъде намален. Изпълнението на това просто изискване позволява да се гарантира актуализиране на новото антивирусно ядро няколко пъти на ден, вкл. през уикендите и празниците.
Оптимизирането на системните ресурси с 24% помага също така да се изключат определени обекти от процеса на сканиране. Като цяло, непрекъсваемостта на работата ще бъде гарантирана на ниво 99,8%, а ефективността на бизнес процесите – на 65%.
Увеличаване на надеждността
Съвременните решения за защита се характеризират с автоматична отказоустойчивост. Ако системата бъде принудително прекратена, то тя се стартира отново самостоятелно, а специална система за диагностика определя източника на неизправност – дали той е на ниво софтуер или е свързан с други причини.
Опростено управление
В процеса на използване на антивирусни решения специално внимание заслужават гъвкавостта на управлението на сигурността на корпоративната електронна поща и на документооборота в компанията като цяло.
За да се постигне това, трябва да следвате няколко прости съвета: използвайте удобни инструменти за управление и запознавайте колегите си и ръководството с нагледни отчети. Също така периодично уточнявайте настройките за сканиране – те автоматично се създават при първото стартиране и след това могат да бъдат разширявани и допълвани.
Съчетаване на класика и проактивност
Разчитайки се на класическите технологии за борба с известните зловредни кодове (например търсене по сигнатурата на вирусите, което гарантира 100-процентна защита), не трябва да се забравя за проактивните системи, а именно – евристичния анализ и поведенческите блокери. Те са в състояние да открият неизвестни ранни вируси. Един голям недостатък на тези системи обаче е, че те все още имат лъжливи сработвания.
За да се предпазите от подобен род нежелателни резултати, може да използвате най-новите облачни технологии за откриване на все още неизвестни образци на вируси и модели на спам съобщения. Преди да въведете тези обекти в базата данни за вируси, използвайте двете посочени по-горе технологии. Важно е също така да се осигури защита в реално време и незабавно блокиране на зловредна поща и уязвимости от типа „нулев ден”.
Виртуализация и преминаване към облака
И разбира се, златното правило на активните потребители на интернет, което не трябва да се пренебрегва – създавайте резервни копия! Не забравяйте за интеграцията с облака и за управлението на защитата на пощенските сървъри чрез използване на една удобна конзола, каквито се предлагат от редица производители на софтуер за защита и които позволяват да се решават задачи, свързани с гарантиране на безопасността и администриране на системата.
Извличане на максимума от техническата поддръжка
Необходимо условие за стабилната работа на антивирусната система е техническата поддръжка – денонощно и без почивни дни. А що се отнася до бизнес клиенти, трябва да потърсите разширени програми и допълнителни услуги, предлагани от доставчиците на решения за защита.
Използването на ефективни системи за защита на електронната поща в съвременния свят е не само признак на добър вкус, но и необходимост. А основно изискване в случая е този процес да се повери на професионалисти и доказани софтуерни решения.
Правилно изградената политика за информационна сигурност позволява:
- конфигуриране на автоматизирана защита срещу вируси, троянски коне, фишинг атаки, крипто-изнудвачи и други видове злонамерен код;
- значително намаляване натоварването на корпоративната мрежа, поради почти пълното премахване на спама;
- увеличаване на производителността, благодарение на автоматичната отказоустойчивост, изключителната простота на управлението и нагледните отчети за различните групи потребители;
- ефективно съчетаване на класически и нови проактивни системи за защита срещу вируси;
- възможност по всяко време да се допълва съществуващата инфраструктура или да се премине изцяло към облачни технологии и виртуализация;
- непрекъснато да се развиват антивирусни и антиспам решения, които обединяват колективната интелигентност на милиони потребители и администратори по целия свят.
Тенденцията е сървисите да стават все по-нестабилни но по-евтини заради облака. Та модно е и често ще облачнее в близките години.
айде пак към облака…. абе колко яхуу акаунти бяха хакнати .. мисля че бяха около 800 милиона, а колко акаунти на гугъл също… Майкрософт ъпдейт хранилището им беше хакнато 2013-та година ама чак миналата стана достъпно инфото за тва… аре стига с тези облаци и глупости, облак евентуално като хибрид но не и изцяло…