Онлайн търговията по Коледа е застрашена

Активността на разработчиците на  браузери, на която станахме свидетели през тази година, доведе до това, че много онлайн магазини не успяха да адаптират своите сайтове към изискванията на най-новите версии на техните продукти. До този извод стигат експерти от компанията Gomez, специализирана в създаване на уеб приложения и тестване на тяхната производителност.   
Подобна ситуация може да предизвика вълна от разочарование сред потребителите, които вероятно ще се затруднят при купуване на коледни и новогодишни подаръци за своите близки в интернет. Специалистите от Gomez предвиждат проблеми със скоростта на работа на сайтовете, точността на изобразяване на графика и текст, както и с оформлението на покупките.
По думите на  вицепрезидента на Gomez Мат Пьопсел, днес ефективността на работа на сайтовете, както никога досега, зависи от това какъв браузер се използва. А ситуацията на пазара на браузъри е такава, чe интернет търговците вече не могат да се надяват само на потребителите на Internet Explorer.
Ако онлайн магазините не могат да осигурят адекватно взаимодействие на своите сайтове с всички браузъри, те рискуват да загубят клиенти. Независимо от това, че Internet Explorer все още е абсолютен лидер на пазара, много потенциални купувачи предпочитат алтернативни интернет браузъри като Firefox, Opera, Safari и Chrome.
Ситуацията се усложнява допълнително от факта, че на потребителските компютри са инсталирани различни версии на техните любими браузъри, много от които са мултиплатформени. Според експертите на Gomez, само големите интернет магазини имат достатъчно ресурси, за да оптимизират своите сайтове за работа с множеството възможни комбинации „браузър — операционна система”, като болшинството се ориентират към Internet Explorer.
Мат Пьопсел отбеляза, че сегашната напрегната икономическа обстановка принуждава много потребители да търсят изгодни предложения в интернет, а приближаването на празниците само повишава залога в  борбата между интернет магазините за клиенти.
Повечето онлайн търговци остават умерени оптимисти относно ефективността на техния бизнес през следващите 12 месеци, според 11-тото годишно изследване на състоянието на онлайн търговията, извършено от Forrester Research.

Коментар