Cisco изтегли рекламите си от YouTube

„Чувствително“ съдържание в YouTube повлия рекламната политика на Cisco

Cisco Systems изтегли всичките си онлайн реклами от YouTube поради опасения, че посланията се появяват редом с „чувствително“ съдържание в платформата, обяви главният маркетинг директор Карън Уокър в блог публикация от сряда тази седмица.

Самият блог изглежда е бил премахнат от уеб сайта на Cisco в четвъртък, предаде Ройтерс. Публикацията в него гласеше, че компанията не би искала рекламите й „случайно да се окажат на грешното място, например на видео стрийминг с чувствително съдържание“.

Имаше и уточнение, че производителят на мрежови устройства ще продължи да използва YouTube като платформа за споделяне на видеосъдържание на Cisco. Alphabet, която е собственик на YouTube, заяви от своя страна, че си партнира с рекламодателите, за да прави промени във връзка с чувствителното съдържание.

Партнираме си с рекламодателите, за да направим значителни промени в начина, по който подхождаме към осигуряването на приходи в YouTube чрез по-строги политики, по-добър контрол и по-голяма прозрачност. Ние се ангажираме да продължим този диалог“, заяви говорител на компанията пред Ройтерс.

Решението на Cisco идва след наскоро публикувани от CNN данни, че реклами от над 300 компании, вкл. на Cicso, са били излъчени редом с екстремистко съдържание в YouTube. По този начин фирмите са помогнали, макар и несъзнателно, да се финансират каналите за подобен род видео – чрез рекламите, които са платили на YouTube.

От Cisco обаче не обясниха защо са премахнали блога от сайта си. Наскоро YouTube заяви, че е изтрила около 5 милиона видеоклипа от платформата си, заради нередно съдържание – преди потребителите да ги видят дори само веднъж.

Коментар