Световното по футбол раздвижи пазара на телевизори

Световният пазар на телевизори бележи ръст от 7,9% през първото тримесечие на годината, спрямо същия период на 2017-а, и достига 50,6 млн. броя, сочат свежи данни на анализаторската компания IHS Markit.

Развиващите се пазари като Латинска Америка демонстрират обичайния ръст в навечерието на световно първенство по футбол, което тази година ще бъде в Русия. Наблюдава се засилeно търсене и в държавите от Източна Европа, отбелязва в доклада си IHS Markit.

През тримесечието продажбите на телевизори в Латинска Америка са се увеличили с 40% на годишна база, като най-голям ръст постига сегментът на 50-инчовите и по-големи модели. В резултат на това средната цена на продадените телевизори в региона се оказва най-висока сред развиващите се пазари.

В глобален мащаб средната продажна цена е най-висока в Западна Европа – тя възлиза на 712 долара през тримесечието, като регионът заема второ място по продажби на 4К телевизори. Най-ниска – 446 долара – е средната продажна цена на телевизорите в Китай, поради конкуренцията на местните брандове.

Повечето продадени телевизори в света през тримесечито – около 50,1 млн. броя – имат течнокристални панели (LCD). Сегментът бележи ръст от 7,5% на годишна база. Но същевременно, продажбите на телевизори с панели на база органични светодиоди (OLED) са скочили със 115,8% и възлизат на 470 хил. броя.

Като цяло за 2017 г. продажбите на LCD телевизори се свиха с 3,6%, тъй като средната им цена не намалява толкова, колкото се очакваше. Оживлението в края на годината и началото на 2018 се отрази на пазара през първото тримесечие, като особено силно влияе предстоящият шампионат по футбол.

Коментар