Компанията Philips успя да създаде дрехи, които реагират на човешките емоции, като променят своите цветове и силата на светлината, която излъчват. Материята на новите дрехи се състои от два слоя – долният разпознава емоциите, а горният реагира цветово.
Роклята, която отразява човешките чувства, и която Philips представи тази седмица, е част от изследователския проект SKIN. Неговата цел е откриване на начини за комбиниране на развиващите се дигитални технологии с лайфстайла. Засега роклята и дрехи от тази материя няма да се пускат на пазара, тъй като са предвидени като некомерсиални продукти по проекта.
По-рано тази година Philips разкри и проект за създаване на „умни” дрехи, които имат потенциала да променят характера на световната мода, а и да дадат нови възможности на рекламодателите. Такова изобретение е яке, на чиято повърхност може да бъде показвана динамична реклама на различни фирмени лога и продукти. В първата серия подобни дрехи на гърба на якето ще се излъчват рекламните лога на партньорите на Philips по проекта.
Материите Lumalive, от които е изградено и „умното” яке, представляват текстилни тъкани с вградени вериги от цветни диоди, излъчващи светлина. Технологията не нарушава мекотата или подвижността на материята, твърдят участниците в проекта.