Обучават 450 учители по дигитални технологии

Търсенето на хора, които да преподават дигитални технологии, ще става все по-голямо, посочи заместник-министърът на образованието Деница Сачева (вляво) на среща с учители-иноватори в Лабораторията по киберсигурност в София Tех Парк

Проект на Дигиталната национална коалиция (ДНК) и Google предвижда обучение по цифрови технологии на 450 учители от близо 200 училища в Северозападна България, съобщиха от Министерство на образованието и науката. Споразумението между ДНК и МОН предвижда и създаване на поне 100 безплатни образователни ресурси, достъпни за всички преподаватели в страната.

Учителите, които използват дигитални технологии и учат своите ученици да създават чрез тях отговорно и етично, са най-обичани, търсени и уважавани, заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева пред 12 креативни учители, отличени в конкурса „Дигитален посланик в час и клас“. Те ще работят за популяризиране на дигиталните технологии в образованието като се включат в проекта на ДНК и Google.org – e-Start@school, подкрепен от МОН.

Учителят е професия на бъдещето и в МОН бихме искали педагогическите специалности да бъдат точно толкова предпочитани от учениците, колкото и специалностите в областта на технологиите“, каза Сачева.

По думите й дигиталните умения и възможностите да работиш с технологии са изключително важни в момента. Търсенето на хора, които да преподават дигитални технологии на всички, които не са на училище или студенти, ще става все по-голямо, посочи заместник-министърът.

В присъствието на представители на Google първите учители дигитални посланици обмениха иновативни практики, които ще предадат на свои колеги по време на предстоящите обучения в Северозападна България. Те бяха отличени от комисаря по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел и Гергана Паси, председател на Дигитална национална коалиция в конкурса “Дигитален посланик в час и клас“.

Коментар