Интерактивен урок повишава кибер-хигиената

Анонимността и липсата на цензура в интернет могат да бъдат много опасни за децата, които прекарват онлайн средно повече от 30 часа седмично

Първи по рода си интерактивен урок по кибер-хигиена са подготвили Държавната агенция за е-управление (ДАЕУ) и Министерство на образованието и науката (МОН). Урокът ще бъде представен в петък, 29 юни, по случай края на учебната година, съобщиха от ДАЕУ.

Наречен „С голямата технология идва голямата отговорност“, интерактивният урок е предназначен за ученици от първи до дванадесети клас. Той се явява част от материалите, подготвени от ДАЕУ в рамките на Националната кампания за кибер-хигиена под надслов „Няма да ме хакнат“, която се проведе по време на Българското председателство на Съвета на ЕС.

Съдържанието на урока е одобрено от МОН за избирателно включване в учебната програма на училищата в страната от учебната 2018/2019 г., уточниха от Държавната агенция за е-управление. На събитието в петък ще бъдат демонстрирани наръчник и методология за преподавателите, практически съвети към родителите за повишаване на кибер-културата на подрастващите, както и тестове за проверка на навиците за кибер-хигиена на учениците.

Анонимността и липсата на цензура в интернет могат да бъдат много опасни за децата, които прекарват онлайн средно повече от 30 часа седмично. 75 на сто от децата са склонни да споделят лична информация. Близо 90% от сексуалните предложения към деца са отправени в онлайн среда, като едва 25 на сто от младите споделят със своите родители, посочиха от ДАЕУ.

Коментар