Нов бранд M ще разшири глобално мобилните операции на производителя на премиум автомобили Volvo Cars. Компанията ще осигури достъп по заявка за автомобили и услуги чрез интуитивно приложение.
Освен това М ще изучава нуждите, предпочитанията и навиците на клиентите, персонализирайки връзките с тях. Брандът ще дебютира през пролетта на 2019 г. в Швеция и САЩ, съобщиха от компанията.
„Volvo Car се превръща в нещо повече от автомобилна компания. Ние разбираме, че градският потребител преосмисля традиционното притежаване на кола и се развиваме, за да станем директен доставчик на услуги”, заяви Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.
Новата мисия на компанията е под наслов „Свободата да бъдеш мобилен”. M разработва собствена технология, която проучва нуждите на потребителите, вместо само да ги информира откъде могат да си вземат кола.
„Услугите, които понастоящем се предлагат, са свързани предимно с алтернативи на такси или обществен транспорт”, обясни Бодил Ериксон, изпълнителен директор на Volvo Car Mobility. „Ние се отличаваме по това, че се фокусираме върху начина, по който хората използват колите си. Нашата цел е да предложим истинска алтернатива на това преживяване”.
В допълнение към екипа от софтуерни инженери, М черпи от 20-годишния опит на Sunfleet – пионер в споделянето на автомобили в рамките на Volvo Car Group, с 500 000 сделки годишно и автопарк от 1700 коли. Услугата ще бъде напълно интегрирана в М през 2019 г. и ще е достъпна за всички съществуващи членове на Sunfleet.
„Мобилността претърпява фундаментална трансформация. Стартирането на М ще създаде нови източници на приходи за Volvo Cars и ще бъде неразделна част от амбицията на компанията да изгради повече от 5 милиона директни отношения с потребители до средата на следващото десетилетие”, допълни Самуелсон.
Компанията вече провежда тестове в Стокхолм, Швеция, като база за развитие на М. Подробни бета-тестове ще се проведат през есента, когато се очаква и повече информация за новия бранд, уточни Бодил Ериксон.