TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Ford с реплика към Tesla: Правим 7000 коли за половин ден

Хвалбата на Tesla, че е произвела 7000 електромобила за една седмица, не остана без отговор от конкурентите в автомобилната индустрия. Ford реагира иронично чрез публикация в Twitter.

[related-posts]

Това, с което Tesla се гордее, Ford постига в рамките на половин работен ден, става ясно от закачливо съобщение в Twitter на Стивън Армстронг, главен изпълнителен директор на Ford Europe.

„7000 коли, около 4 часа. Ford Team”, написа Армстронг, иронизирайки шефа на Tesla Илон Мъск, който направи подобно изявление преди броени дни. Постижението от 7000 електромобила на седмица (5000 от които Model 3) се счита за ключово в плановете на Tesla.

Въпреки несравнимите производствени обеми на двете компании в полза на Ford, новият играч Tesla има по-голяма пазарна капитализация. Компанията за електромобили на Илон Мъск се оценява на 54 млрд. долара, докато цената на Ford е около 43 млрд. долара.

още от категорията

Три принципа, без които изкуственият интелект ще полудее

TechNews.bg

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

Илон Мъск иска да произвежда повече AI чипове от цялата индустрия

TechNews.bg

Илон Мъск: роботите ще премахнат бедността

TechNews.bg

Илон Мъск обеща достъпни роботи-хирурзи за всеки

TechNews.bg

И шефът на Rivian с финансов „пакет“ като Мъск: 4,6 млрд. долара

TechNews.bg

7 коментара

Blake7 11/07/2018 at 16:15

Приликите м/у вашите коли г-н “форд” и тези на тесла е само в това че и при двете има по четири колела и купе….. но имайте предвид че и купето на тесла се прави по много по-различен начин

Отговор
Димитър Иванов 07/07/2018 at 01:29

Благодаря за инфото!

Отговор
ха 06/07/2018 at 17:04

Коляновият вал е нещо сложно за изработка. Буталата на двигателя – също. Скоростната кутия – само като погледнеш от колко стотици компоненти се прави (има видеа в интернет). И това са ключови за качеството компоненти, защото по-голямата мощност на двигателя и по-голямата икономичност са в резултат на подобряването на точно тези системи. При електромобилите също имаме скорости, ама само една единствена, а не няколко, т. е. нямаме нужда от превключване. Останалите неща, като бутала и колянов вал – няма ги.

В България не знам някъде някога да са се произвеждали двигатели с вътрешно горене. Но за сметка на това електромотори се правят на много места и то от много отдавна…

Отговор
Димитър Иванов 06/07/2018 at 06:16

До “ха”:
Може ли да поясниш по-точно какво имаш в предвид относно този абзац “Стандартните автомобили имат много сложна механика подобряване с десетилетия от хиляди инженери. Тя на практика при електромобилите се явява почти напълно излишна” ?

Отговор
ха 05/07/2018 at 19:08

За тях вече е късно. Единственото сложно нещо в електромобилите са батериите, които са много добре “усвоени” от Мъск. Стандартните автомобили имат много сложна механика подобряване с десетилетия от хиляди инженери. Тя на практика при електромобилите се явява почти напълно излишна и така класическите производители на коли се оказват в напълно стартова позиция (могат да правят само едни купета, с които и най-калпавата автомобилна компания се справя)…

Отговор
БМ 05/07/2018 at 15:44

След някоя друга година, като станат масови електричките, тогава ще се чудите на кого да ги продадете тези 7 хил. коли, ама ще е късно.
Старите автопроизводители, заети да се правят на велики пропускат електрическото бъдеще на колите и когато решат да се включат, вече може да е много късно. С това пасуване позволиха на абсолютния новак сред автомобилостроитлите Тесла да стане водеща марка сред електрическите коли.

Отговор
Жоро 05/07/2018 at 12:42

те па едни коли 🙂

Отговор

Коментари