В началото на 2008 г. изглеждащият вечен дуел между HD DVD и Blu-ray официално приключи, след като Toshiba развя бялото знаме и заяви, че ще спре да произвежда плейъри по стандарта HD DVD. Малко по-късно студията, които все още поддържаха HD DVD, оттеглиха подкрепата и обявиха, че застават зад Blu-ray.
Но, въпреки че Blu-ray спечели битката, той още не е спечелил войната. Растящата популярност на даунлоуда, комбинирана с все още относително високите цени на Blu-ray дисковете и плейърите в сравнение с евтините традиционни DVD плейри, кара потребителите да проявяват въздържаност. До момента възприемането на Blu-ray е относително слабо.
И докато войната за формата от ново поколение вече приключи, на хоризонта се задават други битки. През юли с много фанфари Apple разкри своя смартфон от трето поколение iPhone 3G. Той вече има най-малко трима конкуренти от висока категория – G1 Android на T-Mobile, BlackBerry Storm на RIM и N97 на Nokia. От всеки тях се очаква да се превърне в потенциален „убиец” на iPhone".
За пазарно надмошие се борят и производителите на нетбук компютри. Може да се каже, че те се появиха ако не на подходящото място, то поне в подходящото време. Като се има предвид икономическата криза, появата на по-малки и по-евтини персонални компютри привлича вниманието на потребителите и производителите разчетоха добре тази тенденция. Вече няма уважаваща себе си компания, която да не е пуснала поне един модел мини-ноубук.
Икономическата криза се развихри и в света на джаджите извън пазара на персоналните компютри. Не останаха незасегнати и такива гиганти от индустрията на потребителска електроника и видео игри като Sony, TiVo, Electronic Arts и Motorola.
От средите на търговците на потребителска електроника кризата удари най-лошо търговската верига Circuit City, която обяви банкрут след серия от отчети за слаби печалби и след като получи 1 млрд. долара от Blockbuster. За радост на някои потребители, банкрутът на веригата означава продажби преди ликвидация и затваряне на магазините, но не и огромни намаления, както някои са се надявали.
Потребителите се радваха и на значителни отстъпки при закупуване на HDTV, които засега остават незасегнати от рецесията. Хората предпочитат да се откажат от развлечения навън, а да останат в къщи и да се наслаждават на качествено домашно видео и игри. В Северна Америка продажбите все още нарастват годишно със 17%, по данни на DisplaySearch.
Онези, които търсеха MP3 плейъри, също получиха добри намаления на цените на Zune на Microsoft.
Любителите на качествената фотография приветстваха появата на четири SLR модела от висок клас, които значително разшириха пазара на фотоапарати, снабдени с относително големи сензори с размера на 35-мм филм. Първият беше 12.1-мегапикселовия D700 на Nikon. Това беше опит на компанията да предложи една по-евтина опция на D3. Последва Alpha A900 на Sony с все още недостигнатите 24.6 мегапиксела. Трети беше 5D Mark II на Canon – 21.1-мегапикселовият последовател на популярния, но остарял модел 5D. Последен и все още недостъпен за масовия потребител е D3X с разделителна способност от 24.5 мегапиксела и цена 8,000 долара.
Технологичните битки на 2008 година ще се прехвърлят и в 2009. Икономическата криза ще ускори процеса на подбор и налагане на най-добрите компании и продукти на съответните пазари. Ще продължат съкращенията на производства, персонал, бюджети. Ще оцелеят онези с най-гъвкава ценова политика и усет за потребителско търсене. Макар и с по-отънели портфейли, потребителите в крайна сметка могат да спечелят.