В Пловдив не достигат кадри за производство на велосипеди

Макском произвежда годишно над 430 000 велосипеда и един от най-големите доставчици на световния пазар (снимка: Макском)

Базираната в Пловдив компания „Макском”, един от най-големите производители на велосипеди в света, търси най-малко още 150 работници, за да може да изпълнява поръчките в срок, стана ясно от среща през седмицата на изпълнителния председател на Българска стопанска камара (БСК) Радосвет Радев с Максим Митков, собственик на „Макском” ЕООД и член на УС на БСК.

Макском произвежда годишно над 430 000 велосипеда, като постоянно разширява дейността си. Средната нетна заплата във фирмата е 1000 лв., като се планира и повторно повишение за годината от 15% в края на август.

Въпреки сравнително доброто заплащане, налице е остър дефицит на монтажисти. Докато през 2012 г. в Макском са работили 1100 души, сега броят им е 650, а компанията се нуждае от поне още 150.

„За европейския пазар вече е важно не количеството, а качеството, затова за нас е от първостепенно значение да имаме висококвалифицирани специалисти във всички фази на производството, така че да отговорим на високите изисквания и да задържим пазарните си позиции”, казва Максим Митков, цитиран от сайта на БСК.

По неговите думи, благодарение на европейската антидъмпингова политика спрямо Китай и с подкрепата на мощната Европейска организация на производителите на велосипеди, българското велосипедопроизводство бележи устойчиво развитие и има стабилна експортна позиция.

Максим Митков (вляво) и Радосвет Радев обсъждат проблемите на бизнеса в Пловдив (снимка: БСК)

ЕС е най-големият потребител и производител на велосипеди в света. България заема четвърто място по производство в Европа, но страната ни е на дъното на статистическата скала по потребление.

Както и при предишните регионални срещи на Радосвет Радев – в Стара Загора и Шумен, като основен проблем в разговорите с бизнесмените в Пловдив се изтъква недостигът на работна ръка. Липсват кадри на всички равнища – от мениджъри до изпълнителски състав, но най-вече квалифицирани производствени работници.

Сред регионалните проблеми представителите на местния бизнес посочват също недобрата инфраструктура и лошата транспортна схема на града, както и бавното административно обслужване.

„Пловдив заслужава много повече и заедно трябва да работим за това”, каза Радосвет Радев след срещите. Той допълни, че Летище Пловдив е една голяма ценност за Южна България, а авиокаргото е транспорт на бъдещето.

Коментари по темата: „В Пловдив не достигат кадри за производство на велосипеди”

добавете коментар...

  1. jw

    Няма да коментирам прословутата Макском – горните коментари са ясни
    Ще коментирам това:
    “Само един коментар на Пловдив заслужава много повече и заедно трябва да работим за това”, каза Радосвет Радев след срещите. Той допълни, че Летище Пловдив е една голяма ценност за Южна България, а авиокаргото е транспорт на бъдещето.”
    Нека на всички да е ясно в Пловдив няма летище – има нещо на което му викат така – но както се пее в една песен – там птици (самолети ) не летят”.
    И това е резултат от некъдърно и крадливо управление – сега не е ясно на кого е това летище – на общината или на някакви “частни” крадци които няма да инвестират в него – а само искат да лапат от нашите данъци

  2. Стоян

    Същият този в ляво на снимката “изчисти” десетки служители от всички нива във фирмата само няколко мвсвца преди тази PR статия.

  3. стефан николов

    ще подпиша договор за 1000 лв. нето заплата и ще пътувам със собствен превоз – ако мислите ,че е добре ми се обадете . тел .0885309485

  4. ...

    Производство се прави с математика, тоест работодателят трябва да пресмята колко да дава на работниците, за да са доволни, да ги осигурява и те да бачкат ефективно, но мнозинството български работодатели са с най-много средно образование, гледат работниците да бачкат до припадане и да избягат в чужбина с натрупаните пари, а много от робовладелците не знаят и таблицата за умножение. Проверете статистиките – висшисти масово бачкат за среднисти или за хора с основно образование.

  5. :о)

    Все пак тия дето “дават” заплатите нали не мислите че им падат от небето парите.
    Ако в едно нещо няма капитал или дългосрочна печалба, няма и откъде да дойдат парите.

    Да пробват с 20% нагоре, като нямат кадри пък току виж се появили.
    само че като си направиш сметката , може би ще ти излезе по-рентабилно да намалиш
    производството и да продаваш по-малко. Защото като наемеш хора и вдигнеш заплатите, може след няколко месеца да нямаш поръчки, а заплати да имаш да даваш…
    Не е толкова лесно, колко си го мисли БАЙ ГАНЯ…

  6. ,,

    Как ще има работници като 1000 средно на практика са не повече от 600 нето , да затваря като иска да му се работи без пари.

  7. ...

    Досега не съм видял, а вероятно и няма да видя западноевропеец да дойде да работи в България за унизителни пари от български работодател или африканец да работи в БГ за същите никакви пари, но качествено. Явно робовладелците ще трябва да запретнат ръкави и да вършат собствения си робски труд.

  8. Йордан

    “…за нас е от първостепенно значение да имаме висококвалифицирани специалисти във всички фази на производството…”

    Висококвалифицирани специалисти за 500евро месечна заплата – трудна работа.

  9. Георги

    Какво означава средна нетна заплата…. като се има в предвид че има мениджъри, началници и директори които взимат по 2-3-4000 заплати какво остава за работниците? Аз мисля че и 600 ще са много. Стига с тези манипулации бе хора. Пак е валидно свинското със зеле – Единия ял месото а другия зелето ама накрая се получава свинско със зеле.

  10. .

    И за 3,000лв/месец заплата ли не намирате кадри? Пробвайте с 5,000лв/месец 🙂

    Въобще, бизнесът се управлява от алчни и некадърни, вечно хленчещи кретени.

    Много пари били искали служителите?! Мче кой ви кара да наемате дори и 1 служител, ве?! Вършете си работата сами. Пък, като не можете, хлопвате кепенците и дерзайте нататък.

  11. Той

    Ще си внесете кадри от Танзания или Сомалия и 1 000-та лева пак са лъжа.

Коментар