Три автомобилни марки минават на Android

Все по-често автомобилните системи ще използват Android и Google приложения

Алианс от три водещи автомобилни компании обяви, че ще възприеме операционната система Android на Google в бъдещите си модели. Колите на Renault, Nissan и Mitsubishi ще интегрират приложенията и услугите на Google, вкл. Maps и гласово управление с Google Assistant, съобщи Ройтерс.

Новината потвърждава тенденцията автомобилната индустрия да се опира все по-сериозно на технологичните гиганти. Много от производителите обаче се опасяват, че по този начин биха загубили контрола върху връзката си с клиентите, данните и потенциално значителните бъдещи приходи от „свързани услуги“.

Има и други авто-производители, заложили на софтуера на Google. Volvo, например, също реши да внедрява Android Auto в своите автомобили. Други, като BMW и Mercedes-Benz, инвестират мощно в собствени операционни системи, гласови асистенти и свързани услуги.

При всички положения мащабът на решението на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi може да предизвика по-задълбочено преосмисляне на скъпите стратегии за самостоятелно изграждане на софтуерните системи при автомобилите.

Досега производителите на коли предпочитаха софтуер като Linux, Microsoft или QNX за задвижване на инфо-развлекателните системи на автомобилите. Това означава платформи, които въпросните компании могат да контролират, но които предлагат по-малко възможности за добавяне на нови приложения или функционалности.

Новината може да предизвика неприятности за някои съществуващи доставчици на автомобилни технологии, като например експерта по карти и навигация TomTom.

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви също, че новите инфоразвлекателни системи ще бъдат интегрирани с модулите за дистанционна автомобилна диагностика и възможности за „безконтактен“ ъпгрейд, предлагани чрез собствената облачна услуга на алианса.

Първите автомобили на алианса, оборудвани с Android, ще бъдат пуснати на пазара през 2021 г.. Финансовите условия на партньорството не бяха разкрити от триото автомобилни производители.

Коментар