Българите приготвили по 410 лв. за Черния петък

Българите ще пазаруват по време на Черния петък предимно дрехи, електроника и обувки

В много страни ноември е месецът, който носи най-голяма печалба на продавачите, като пикът е т.нар Черен петък (Black Friday). Смята се, че ноемврийският дял в годишните обороти достига до 20%.

В българските магазини Черният петък започва да навлиза едва от 2013 година и през последните 5 години популярността на тази разпродажба нараства динамично. Както показват резултатите от проучването Black Friday Global, тази година 43% от българите ще участват в чернопетъчните разпродажби, което е с 11% повече от миналата.

Българските търсачи на отстъпки планират да похарчат по време на Черния петък средно 410 лева (или 246 USD по курса към момента) – предимно за дрехи, електроника и обувки. Това е по-малко от американците или канадците (515 USD и 488 USD съответно), но повече от германците (239 USD) и руснаците (136 USD).

В Черния петък най-голяма сума пари са готови да похарчат жителите на Северна Америка и Европа, а покупките на сравнително по-малки суми планират жителите от азиатските страни, като Пакистан, Малайзия и Филипините.

Черният петък е известен със своите значителни отстъпки в цените, достигащи до 80-90%. Въпреки, че количеството стоки за символичен 1 лев или с 90% намаление е много ограничено, участниците в чернопетъчните продажби могат да разчитат на действително големи намаления.

Според статистиката за 2017 г., най-голямата полза от Черния петък получават американците, канадците и украинците – в тези страни средната отстъпка в онлайн магазините за последния петък на ноември възлиза на 66-68 %. Малко по-скромни отстъпки са получили руснаците (58%), бразилците (57%) и турците (56%), а средностатистическата отстъпка за целия свят е 55%.

В българските онлайн магазини средната отстъпка е „само“ 51%, което, предвид прогнозираните разходи на българите по време на Черния петък 2018, може да донесе икономия от 427 лв.

61% от българите знаят какво е Черният петък, а 43 % планират да се присъединят към лудото пазаруване през ноември. 42% от тези, които ще участват в разпродажбите, се насочват към търговските центрове, 28% избират онлайн магазини, а останалите 30% ще търсят отстъпки както в онлайн, така и офлайн.

Всяка година в световната преса се появяват съобщения за тълпи от купувачи, щурмуващи магазините за електроника. Въпреки това, според резултатите от проучването, търсачите на отстъпки се интересуват повече от дрехи, отколкото от електроника. Техниката се оказа само на второ място сред анкетираните.

Коментар