Ветерани от Bosch правят нов софтуер за безпилотни коли

Новата компания Apex.AI вече привлече 15,5 млн. долара финансиране от фондовете за рисков капитал

Компания, основана от двама дългогодишни инженери, работили в големи проекти за самоуправляеми коли, ще се опита да направи по-добър, по-сигурен и по-надежден софтуера с отворен код, който се използва в много проекти за безпилотни автомобили.

Младата фирма, регистрирана в Пало Алто, Калифорния, се казва Apex.AI. Тя е основана от Ян Бекер и Деян Пангеркич – и двамата ветерани от Bosch, съобщи Ройтерс. Apex.AI публично обяви своите планове наред с декларацията, че е привлякла 15,5 млн. долара финансиране от фондовете за рисков капитал Canaan Partners и Lightspeed Venture Partners.

Apex.AI планира да направи по-сигурна и по-надеждна версия на така наречената Операционна система за роботи – ROS. Този софтуер излезе от изследователските лаборатории преди повече от десетилетие и се използва от десетки лаборатории и компании в разработките им в областта на самоуправляемите автомобили и роботи, вкл. Intel, Microsoft и Amazon.

Софтуерът е с отворен код, което означава, че всеки може да го изтегли и използва безплатно. Но той е проектиран да помогне на изследователите да реализират проектите си бързо, а не за по-късните етапи, когато идва време за търговско приложение на съответните продукти, коментира Бекер пред Ройтерс в интервю.

„ROS не е създадена за производство. Това е страхотно средство за научни изследвания, но когато говорим за безопасност и сигурност, тя просто не е предназначена за това“, каза Бекер.

Планът на Apex.AI е да създаде оптимизирана версия на софтуера. При някои операционни системи изчислителните процеси работят така, че да позволяват функционирането на множество приложения наведнъж, което може да доведе до забавяне с няколко милисекунди. Това може да няма значение, когато софтуерът работи на смартфон или лаптоп, но при самоуправляем автомобил е критично – може да коства живота на някого.

Apex.AI планира да пусне своя софтуер през следващата година. Бизнес моделът на компанията е да продава своята версия на софтуера и да събира такса за поддръжката.

Подходът отразява този на Red Hat, която през 90-те години на миналия век взе Linux и го направи достатъчно стабилен за използване в банки и правителства. От своя страна, Apex.AI ще се стреми „да бъде Red Hat на автомобилния софтуер“.

Коментари по темата: „Ветерани от Bosch правят нов софтуер за безпилотни коли”

добавете коментар...

  1. ха

    Направили Linux стабилен? Той Linux си е стабилен по рождения – при него въпросът е точно обратното, т. е. кой разработчик в последствие колко ще го ос**е.

Коментар