Умни технологии пестят 450 л гориво на шофьорите за година

Три групи автомобилни технологии – системи за ранно предупреждаване, системи за управление и информационни системи – влияят силно на потреблението на гориво

Водачите на автомобили могат да спестят до 450 литра гориво на година, благодарение на умните технологии. Изчисляването на този обем се прави за първи път и е дело на изследователите от Технологичния институт „Стивънс”.

„Това не е незначително”, казва Йегане Хайери, доцент към от Технологичния институт „Стивънс”, чиято работа е на границата между инженерните науки, екологичното проектиране и публичните политики. „Да не говорим за допълнителните икономии, които всеки водач получава, дължащи се на по-плавното движение, по-малкото произшествия и аеродинамичната ефективност на всички други превозни средства на пътя”.

Въпреки че много проучвания са съсредоточени върху социалното въздействие на безпилотните коли с високи нива на автоматизация, това проучване е първото, което разглежда енергийното въздействие при по-ниските нива на автоматизация и индивидуалните технологии. Такива технологии или вече са налични в новите автомобили на пазара, или ще бъдат вградени в колите в рамките на идните няколко години, пише GreenTech.bg.

За да разберат влиянието на тези технологии върху икономиите на гориво и разходите за него, Хайери и колегите му от института са провели задълбочен преглед на литературата, свързана с въздействието на автоматични функции върху потреблението на енергия и безопасността. Те са събрали точни данни за прогнозиране на това как тези характеристики биха повлияли на потреблението на гориво.

След това учените анализирали и разходите, свързани с всяка една технология за автоматизация. Технологиите са категоризирани в три групи: системи за ранно предупреждаване, системи за управление и информационни системи.

Изводът на учените е, че шофьорите на коли с ниско ниво на автоматизация могат да намалят потреблението на гориво с общо 102 до 450 литра на година (за едно превозно средство), обобщава изследването.

Коментар