Доставчиците на широколентови комуникационни услуги във Великобритания ще трябва да споделят с клиентите най-добрите си сделки, съгласно нова наредба, която местният регулатор Ofgem подготвя в момента.
Намерението на агенцията е да въведе „наказание за лоялност”, което прави трудно за дългогодишните потребители да се сдобият с най-евтиния пакет услуги, съобщи Ройтерс. Очаква се регулацията да засегне BT, Virgin Media, Sky и TalkTalk.
Ofcom заяви, че ще преразгледа ценовите практики на компаниите за широколентовите им услуги. Регулаторът ще изследва защо някои потребители плащат повече от други, както и дали някои уязвими потребители се нуждаят от допълнителна защита, за да се гарантира, че получават добри условия.
Съгласно предложените нови правила, фирмите за широколентови услуги – мобилни услуги, наземни комуникации и платена телевизия – ще трябва да обявяват пред клиентите си най-добрата възможна сделка или „тарифа”, която могат да предложат, когато някой договор с отстъпка изтича, както и всяка година за дългогодишните клиенти.
По данни на Ofcom, 94% от домовете и офисите във Великобритания могат да се сдобият със свръхбърза широколентова връзка, но по-малко от половината от тях действително имат такава.
Около 4 милиона къщи имат интернет връзка от „стар стил”, т.е. базов широколентов достъп, но те вече не са в първичния период на договора си и могат да получат супербърза връзка за същите пари – или даже по-малко, отколкото плащат в момента.
„Ние сме загрижени, че много от тях не са в състояние да получат най-добрата оферта”, каза главният изпълнителен директор на регулатора Шарън Уайт. „Затова преглеждаме практиките в широколентовите мрежи и искаме да гарантираме, че клиентите получават ясна и точна информация от своите доставчици”.