След повече от две години работата флотата на НАТО от 14 въздухоплавателни авиационни системи за контрол и предупреждение (AWACS) се сдоби с „мащабен“ ъпгрейд в пилотската кабина.
В Манчинг, Германия, Boeing предаде последния модернизиран Sentry E-3A AWACS, в който аналоговите схеми от 1970-те са заменени с пет пълноцветни цифрови дисплеи, които ще осигуряват на екипажа персонализирани екрани за данните за двигателя, навигацията и радара.
Базиран на модела Boeing 707 и разпознаваем заради своя отличителен въртящ се радарен купол, Sentry E-3A за първи път полита през 1977 г. Той е ключова част от въздушната защита на НАТО. Първото въздухоплавателно средство от този вид е доставено през януари 1982 г. То осигурява 24-часово наблюдение срещу всякакви въздушни заплахи, но също така действа като въздушен команден, контролен и комуникационен център.
Последният от 68-те Sentrys обаче е изграден през 1992 г. Технологиите в него са от 1970-те. Това е преклонна възраст за такава машина. За да остане авиопаркът на НАТО годен за оперативна работа, Boeing трябваше да извърши значителни промени. Първият модифициран AWACS бе доставен през ноември 2016 г.
Целта на проекта за модернизация на Комуникационния навигационен надзор / Управление на въздушното движение на алианса (CNS / ATM) бе да гарантира, че този вид „летящи контролни центрове“ са в съответствие с изискванията за бъдещия въздушен трафик, контрол и навигация.