Алианц Банк България стартира проект за цялостна дигитална трансформация, която ще помогне на финансовата институция да отговори на актуалните очаквания на клиентите и ще направи общуването с банката по-лесно и удобно.
Проектът ще се изпълнява в партньорство със Софтуер Груп – глобална технологична компания с централа в София, като ще бъде внедряван поетапно в рамките на две години и половина. Очаква се първите резултати да бъдат налице още в края на 2019 г.
Внедряване на дигитална банкова платформа, която да се използва от клиенти и служители, автоматизиране и дигитализиране на процесите по отпускане на кредити и агентско банкиране, както и единен портал за управление на лични данни – това са част от решенията, които ще бъдат реализирани.
Предвижда се разработка на приложение, чрез което крайните потребители ще могат да управляват личните си финанси. Клиентските услуги на банката ще бъдат подпомагани от чатбот, който да предоставя възможности за самообслужване, като спестява време и осигурява повече удобство за потребителите.
„За нас е изключително важно да отговорим на нуждите на модерните хора, които са все по-информирани и имат все по-високи изисквания към компаниите, чиито услуги ползват. Наш приоритет е да предложим на клиентите си съвременно дигитално обслужване с фокус към бързината, качеството и индивидуалния подход“, каза Георги Заманов, главен изпълнителен директор на Алианц Банк България.
Новата платформа ще предостави дигитални канали, които подпомагат лесния достъп до финансовите услуги на банката, намаляването на оперативните разходи, преминаването към изцяло дигитални процеси без необходимост от хартия, както и осигуряването на по-качествено клиентско обслужване онлайн и офлайн.
„Ще се радваме да виждаме все повече примери на динамично развиващи се финансови институции, които инвестират сериозно в иновации, следвайки глобалните тенденции“, коментира партньорството Калин Радев, главен изпълнителен директор на Софтуер Груп.
Според проучване на Еrnst & Young България, което проследява доверието на висшия банков мениджмънт към икономиката, банките и банковата система през 2018-а година, 100% от банките в България посочват оптимизирането на процесите като един от най-важните приоритети за тяхната институция. Те определят като приоритет също така и инвестицията в технологии за подобряване на обслужването на клиенти.
Mamooooo