Петнадесет години; повече от 40 страни; близо 100 милиона продадени копия. Need for Speed е еквивалент на дефиниция за автомобилната култура за милиони почитатели по целия свят. Electronic Arts Inc. разкри подробности около плановете си за следващите 12 месеца, сред които е разпространението на играта за нови платформи, нови категории и нови медии.
Need for Speed е предназначена да осигури уникално персонализирано преживяване за феновете на всички разновидности на автомобилни състезания чрез създаването на три независими серии: симулация, екшън и аркаден рейсинг. Всяка поредица ще бъде разработена от тясно специализиран екип, решен да достави на автомобилните ентусиасти по целия свят върховно състезателно изживяване – без значение дали те се интересуват от повдигащ нивото на адреналина екшън, аркадно забавление или автентична симулация.
"Ние разбираме, че почитателите на рейсинг видео игрите са много пламенни и уникални – те искат персонализирано геймплей преживяване. Дали ще бъде реалистична игра с точно пресъздадени автомобили или върховни полицейски преследвания, ние създаваме различни игри за различните публики” – заяви Кийт Мънро, вицепрезидент по маркетинга на Need for Speed. "Всяка игра доставя дълбоко, увлекателно и богато състезателно преживяване. Ние даваме на играчите опцията да изберат най-доброто рейсинг заглавие, което пасва на техния стил на игра."
Need for Speed SHIFT – есента на 2009-та
Разработена да достави истинско шофьорско преживяване, отразяващо съвременните мотоспортове, Need for Speed SHIFT е създадена от състезатели за състезатели. Need for Speed SHIFT доставя автентично и увлекателно приключение, разработено от Slightly Mad Studios съвместно с изпълнителния продуцент Майкъл Ман от Black Box и старши вицепрезидента на EA Games Europe Патрик Содерлунд. Slightly Mad Studios включва разработчици и дизайнери, работили по хитовите заглавия GT Legends и GTR 2. Need for Speed SHIFT пресъздава истинското усещане да участваш в състезание както никога преди. Играчите попадат в сърцето на екшъна с помощта на привлекателни и вълнуващи допълнения, сред които стряскащо реалистичен изглед от кокпита и нова краш система, осигурявайки усещане за скорост и контрол над автомобила при екстремни условия без конкуренция.
Содерлунд е и член на състезателен отбор, който наскоро участва в четвъртото издание на TOYO TIRES 24H Dubai 2009, първото голямо състезание за тази година. Неговият тим се класира на пето място.
Need for Speed SHIFT ще бъде издадена за PLAYSTATION 3, Xbox 360, PSP и PC през есента на 2009 г.
Need for Speed NITRO (Работно заглавие) – есента на 2009 г.
Разработена от EA Montreal, Need for Speed NITRO за Wii и Nintendo DS ще прикове играчи с различно ниво на умения от момента, в който се докоснат до играта, а феновете на аркадния рейсинг ще се почувстват ободрени от дълбокия и предизвикателен геймплей.
Играчите могат да печелят предимство, докато карат зад опонентите си и да го използват стратегически, за да променят курса на състезанието, но трябва да внимават за полицаи! Предлагайки свеж и уникален стил, играта включва голям избор от автомобили, които могат да бъдат напълно персонализирани, за да отговарят най-точно на вкуса и личността на играча.
Need for Speed World Online – зимата на 2009 г. в Северна Америка, (лято 2009 в Азия)
Съвместно разработена от Black Box и EA Singapore, Need for Speed World Online пренася състезанието в най-обширния отворен свят в историята на Need for Speed – разработено ексклузивно за PC. Началото ще бъде поставено в Азия. Тази безплатна екшън рейсинг игра ще даде на почитателите на Need for Speed достъп до лицензирани автомобили, части и множество гейм режими. Играчите ще могат да докажат състезателните си умения чрез усъвършенствани добавки за онлайн двубои и напълно да персонализират профила и возилото си.