Продажбите на носима електроника са се покачили с 31,4% през четвъртото тримесечие на 2018 г., достигайки 59,3 млн. устройства – смарт часовници, фитнес гривни и други подобни джаджи, сочи анализ на IDC.
Ръстът на пазара е обусловен основно от излизането на нови модели носими устройства в предпразничния сезон, както и от новите смартфони на водещи брандове, тъй като много от тях се предлагат в комплект с носимо устройство..
IDC разширява категорията на носимата електроника, като добавя към нея и безжични гарнитури с поддръжка на повикване на умен виртуален помощник с натискане на един бутон или гласова команда.
Лидерът Apple контролира 27,4% от пазара през четвъртото тримесечие, но това е отстъпление, тъй като година по-рано компанията имаше дял от 29,6%. На второ място е Xiaomi, която увеличава дела си от 11,6% до 12,6%, а трета е Huawei с внушителен прогрес – от 3,6% до 9,6%.
Fitbit слиза на четвърто място с пазарен дял от 9,4%, докато година по-рано тази компания контролираше 11,9% от пазара на носима електроника. В топ 5 попада още корейският производител Samsung, делът на който е нараснал от 4,3% до 6,8%.
Като цяло за годината, подреждането е малко по-различно. Apple държи 26,8% от пазара, следвана от Xiaomi с 13,5% и Fitbit с 8,0%. По-надолу се наместват Huawei с дял от 6,6% и Samsung с 6,2%. Продадени са общо 172,2 млн. носими устройства, или с 27,5% повече, отколкото през 2017 г.
За тия пари по-добре си вземете някой хубав часовник.
– Здравей, колко е часа?
– Ами.. нямам батерия.
Е, всичко това говори за междуушното съдържание на потребителите! А у нас нещата са просто комични: само в България можеш да видиш някой да кара кола за 1000 лева и да говори по телефон за 2000….