Китайският производител на смартфони Huawei продължава да разширява позициите си на пазара в ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка). За първи път през четвъртото тримесечие на 2018 г. компанията контролира една четвърт от продажбите на Android устройствата в региона, а делът й в стойностно изражение достига една трета, сочи доклад на IDC.
Samsung, основният конкурент на Huawei, запазва първото място по брой на продадените смартфони, но по отношение на приходите корейската компания влошава показателите си, според актуалните данни на IDC за пазара в ЕМЕА.
В периода октомври-декември в региона са доставени общо 98,8 млн. смартфона, в сравнение с 98,3 млн. година по-рано. В стойностно изражение пазарът е нараснал с 2,5% до 35,5 млрд. долара, макар че в Близкия изток и Африка се наблюдава негативна динамика.
В страните от Европейския съюз плюс Норвегия, Исландия и Лихтенщайн Huawei се доближава до Samsung, с почти 21 млн. продадени смартфона през тримесечието, което е ръст от 74% на годишна база. В резултат на това пазарният дял на компанията се е увеличил от 12,2% до 21,2%.
Samsung, от друга страна, бележи спад от 3,8% до 27,7 млн. броя през четвъртото тримесечие и делът на компанията в ЕМЕА намалява от 28,8% до 28%. Спад застигна и Apple – доставките на iPhone са намалели с 14,8% до 16,4 млн. броя, в резултат на което делът на американската корпорация се свива с 3 процентни пункта до 16,6%.
Успешно четвърто тримесечие бележи и друг китайски играч – Xiaomi, при който се наблюдава ръст на доставките на смартфони от 70,5% до 4,2 млн. броя и нарастване на пазарния дял с 2 процентни пункта до 4,3%.
IDC очаква продажбите на смартфони в ЕМЕА през 2019 г. да намалеят с 0,1%, като най-осезаем ще бъде спадът в Западна, Централна и Източна Европа. В същото време пазарите в Близкия изток и Африка ще постигнат ръст от 2,8%, в сравнение с миналата година.