Google и Facebook в клуб на купувачите на ВЕИ енергия

Снабдяването с чиста енергия трябва да бъде просто и лесно като клик с мишката, казват от Google (източник: CC0 Public Domain)

Над 300 компании, сред които Google, Facebook, General Motors и Walmart, са сформирали алианс на купувачите на чиста енергия. Неговата цел е добавянето на повече от 60GW нови инсталации за чиста енергия до 2025 година.

Алиансът на купувачите на възобновяема енергия REBA ще има офиси във Вашингтон и Боулдър, щата Колорадо, САЩ. Той би трябвало да се превърне във форум за обединяване на компаниите, който да им помогне за преминаването към по-устойчиво бъдеще.

Клубът е отворен за нови членове, стига да не са индивидуални граждани, както и за разработчици на ВЕИ системи и други доставчици на услуги, ангажирани с нулевовъглеродната енергия.

REBA ще предложи на своите членове образователни програми, инструменти и обучение, които да им помогнат при купуването на чиста енергия. Асоциацията също така ще съдейства при разработването на политики в областта на чистите енергийни източници.

Обединението има за цел и да осигурява подкрепа чрез изследвания и данни в помощ на растежа на пазара на ВЕИ. Не на последно място алиансът цели да координира глобалните действия в посока разширяване на възобновяемите енергийни източници на всички пазари по света.

„Всяко предприятие – било то пекарна, търговец на едро или пък център за данни – трябва да има лесен и директен начин за закупуване на чиста енергия”, коментира Майкъл Терел, ръководител на стратегиите за енергийния пазар в Google и председател на борда на REBA.

„В крайна сметка снабдяването с чиста енергия трябва да бъде просто и лесно като клик с мишката”, казва Терел.

Коментар