Бъдещето на търговията: виртуална и допълнена реалност

Внедряването на 5G и AR/VR в магазините ще промени не само взаимодействието с купувачите, но и целият цикъл на управление на търговията (източник: CC0 Public Domain)

Нови технологии като допълнената и виртуална реалност (AR и VR) могат да повишат качеството на обслужване на клиентите, благодарение на персонализация на продуктите в различни условия, сочи доклад на Gartner.

Анализаторската компания прогнозира, че още през 2020 г. около 100 милиона купувачи ще пазаруват с помощта на AR и VR технологии. Тази промяна в потребителското изживяване ще бъде способствана от навлизането на мрежи от пето поколение (5G), които поддържат комуникации на много по-висока скорост.

Предимство на пазаруването с използване на AR и VR е възможността за предоставяне на стоките по качествено нов начин – например, приложението IKEA Place позволява на клиентите да разполагат потенциалните мебелни покупки в своите помещения, за да решат дали подхождат или не на интериора.

Освен това допълнената реалност може да се използва извън магазина, след продажбата, за да повиши удовлетвореността на клиентите, а също така и тяхната лоялност, сочи експертният анализ.

Проучването на Gartner показва, че към 2020 г. около 46% от търговците на дребно планират да използват AR или VR решения, за да отговорят на нарастващите изисквания в обслужването на клиентите.

Внедряването на 5G и AR/VR в магазините ще промени не само взаимодействието с купувачите, но и целият цикъл на управление на търговията, като позволи оптимизиране на складовите запаси и подобряване на анализа на посещенията в магазините.

Коментар