В търсене на нови източници за растеж на бизнеса, Джеф Безос, който оглавява гиганта в онлайн търговията Amazon, изглежда намери верния отговор – и това е компанията за B2B търговия Amazon Business.
Предприятието на Безос, което първоначално се наричаше Amazon Supply, се разраства бързо на пазара за електронна търговия от типа „бизнес-към-бизнес“ (B2B), докато Amazon пожъна невероятния си успех в сегмента B2C, или „бизнес-към-потребители“.
Amazon Business съчетава положителни атрибути на потребителския пазар на компанията, като например широк избор и удобство при доставка, с продукти и ползи, които са пригодени за бизнеса, правителствените организации и образователния сектор, коментира пред CNBC анализаторът на Bank of America Джъстин Пост.
Пред B2B търговията има много повече препятствия, като се имат предвид сложните (и често офлайн) процеси за възлагане на поръчки, но Amazon Business вече се утвърждава на този пазар, който според Bank of America ще нарасне до 1,4 трилиона долара през 2021 г. Това е почти два пъти повече от прогнозирания обем на B2C в размер на 761 милиарда долара.
По същество пазарният потенциал на Amazon Business е два пъти по-голям от потенциала на управляваната от Джеф Безос компания за електронна търговия Amazon – най-голямата в света.
Amazon Business вече има милиони бизнес клиенти, като през последните две години брутният обем на стоките (очакваните брутни продажби, екстраполирани на годишна база) се е увеличил 10 пъти: от $1 млрд. през 2016 г. до $10 млрд. през миналата година. Bank of America очаква към 2023 г. този показател да достигне $33,7 млрд.
Реалистично е да се очаква до 2021 г. Amazon Business да превземе 10% от B2B пазара в САЩ и 5% от международния B2B пазар. Това означава, че подразделението ще генерира между $125 млрд. и $245 млрд. добавена стойност за Amazon като цяло.
Същевременно, компанията преодолява някои затруднения при поръчките с нови функции и възможности за изпълнение на поръчките в същия ден, анализ на разходите и интеграция със съществуващи приложения за поръчки. Дългосрочно, B2B бизнесът се очертава като важен двигател за ръста на продажбите на дребно.