Пазарът на твърди дискове продължава да се движи по низходяща линия, сочат актуални данни на изследователската компания Trendfocus за първото тримесечие на годината.
В периода януари-март в света са доставени 77 млн. твърди диска, което е с 12% по-малко спрямо предходното тримесечие, и спад от 18% на годишна база – спрямо първото тримесечие на 2018 г.
24,5 млн. са доставените HDD с формфактор 3,5 инча за настолни компютри и устройства на потребителската електроника. Това е с близо 4 млн. броя по-малко, в сравнение с доставките в предходното тримесечие.
Продажбите на 2,5-инчови твърди дискове за ноутбуци и потребителска електроника възлизат на 37 млн. броя, или с 6 млн. по-малко в сравнение с предходното тримесечие. Като основни причини за спада в този сегмент се посочват сезонният фактор и преходът към SSD.
В корпоративния сегмент обаче се наблюдава ръст в доставките на HDD. През първото тримесечие продажбите са се увеличили с 1 млн. броя и достигат 11,5 млн., сочат данните на Trendfocus.
Лидер на световния пазар за твърди дискове е Seagate, чийто дял възлиза на 41%. На второ място е компанията WDC с дял от 35%, следвана от Toshiba с 24% от HDD пазара през първото тримесечие на 2019 г.