IBM прави близо $20 млрд. от облачен бизнес

IBM разглежда облачния бизнес като стратегически императив, наред с изкуствения интелект и анализа (източник: IBM)

Облачният бизнес на IBM възлиза на 19,5 млрд. долара, съобщи финансовият директор на компанията Джеймс Кавано, цитиран от Computer Business Review в публикация за тримесечния финансов отчет на ИТ гиганта.

19,5 млрд. долара са приходите на IBM от продажба на облачни решения за 12-месечния период, завършил в края на март 2019 г. Този резултат е с 12% по-висок отколкото приходите на компанията от облака в предходната година.

Облачният бизнес на IBM се отнася към т.нар. стратегически императиви, към които спадат още изкуственият интелект, анализът, социалните мрежи, мобилните технологии и решенията за информационна сигурност. Всички те носят над половината от приходите на корпорацията.

Консолидираните приходи на IBM за първото тримесечие на 2019 г. възлизат на 18,2 млрд. долара, което е с 4,7% по-малко спрямо същия период на 2018 г. Компанията обяснява спада с негативното влияние на колебанията във валутните курсове и акцентът на IBM върху по-печелившите направления.

Подобна стратегия способства за увеличаване на нетния брутен марж на компанията със 100 базисни пункта. Но акциите на IBM поевтиняха с 3% след публикуване на финансовия отчет за тримесечието.

IBM преустройва бизнеса си към облачни изчисления и други стратегически императиви, което води до отказ от несъществени активи. Така например, неотдавна компанията напусна пазара на софтуер за автоматизация на маркетинга.

По думите на Кавано, IBM постоянно преразглежда своя портфейл от продукти като ги оценява на базата на много фактори, вкл. привлекателност на пазара, способност на компанията за лидерство на него и предлагане на конкурентни решения.

Коментар