Макар че Facebook ползва софтуерни роботи в много от своите дейности, малцина свързват социалната мрежа с физическите роботи. Оказва се обаче, че изследователският отдел на компанията провежда различни експерименти в областта на роботиката, опитвайки се да напредне в изкуствения интелект.
Технологичните гиганти често прибягват до подобна стратегия, отбелязва The Verge. Много компании, включително Google, Nvidia и Amazon, използват в изследователската си дейност роботи, за да създадат технологии за изкуствен интелект. В процеса на изследване специалистите израждат специална среда, която ускорява процеса на обучение на роботизираните механизми.
Изследванията на Facebook са доста мащабни и могат да бъдат разделени на няколко етапа. На първия изследователите принуждават шесткрак робот да се учи самостоятелно чрез опити и грешки. В резултат на това роботът добива способности за взаимодействие с контролерите, които му позволяват да се движи.
След това изследователите задействат фактора „любопитство”, за да помогнат на робота да се обучи по-бързо. Накрая те опитват да развият усещане за допир в машината, което позволява на робота самостоятелно да търкаля топка.