Стриймъри печелят по $50 хиляди на час

Хонорарите за стриймърите могат да достигнат шест- и дори седемцифрени суми (източник: CCO Pulic Domain)

Най-добрите стриймъри в услугата Twitch заработват по 50 хиляди долара на час, играейки видеоигри, според проучване на Уолстрийт Джърнъл. Любопитното е, че това не е пределната сума, а осреднена стойност за час стриймване.

Компании от геймърската индустрия като Activision, Blizzard, Take-Two, Ubisoft и Electronic Arts са в постоянно сътрудничество с водещите стриймъри, което е условие за привличане на интереса на потребителите към един или друг проект. Това означава, че популярните стриймъри често „освещават” проектите не по свое желание.

Според източници от индустрията, на които се позовава Kotaku, сумата от 50 хиляди долара за час пряко излъчване не е максималната. Що се отнася до дългосрочните партньорски проекти на стриймърите с издателите на игри, хонорарите могат да бъдат щест- и дори седемцифрени. Конкретни примери не се цитират, тъй като информацията е конфиденциална.

Но според шефа на компанията Online Performers Group Омид Дариани, представящ различни стриймъри, при него е постъпило предложение от ААА издател за хонорар в размер на 60 хиляди долара за двучасов стрийминг. След отхвърляне на предложението, издателят предложил празен чек, в който стриймърът да напише сумата, която го устройва.

Абонатите на популярни стриймъри се доверяват на мнението на своите любимци, като вярват, че то е честно и искрено. Но компаниите, спонсориращи прякото предаване на видеоигри, могат да влияят на стриймърите и да формират определена гледна точка за проекта.

Стрийминговите услуги и тяхната аудитория играят важна роля в маркетинговите планове на издателите. Обикновените потребители обаче не винаги могат да забележат влиянието на издателя върху мнението на стриймъра. По информация на Ройтерс, компанията Electronic Arts е платила на стриймъра Тайлър Блевинс сумата от 1 млн. долара, за да играе Apex Legends в първите няколко дни след излизане на играта.

Коментар